عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم بازگشایی مرز «خسروی»، گفت: طرح موضوع ناامنی برای جلوگیری از تردد زوار از این مرز تنها یک بهانه است.

"مرز خسروی" امن است، داعش از نزدکترین محل تردد ایرانیان  حدود 70 کیلومتر فاصله دارد

به گزارش قدس آنلاین، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «مرز خسروی تنها مرز بین‌المللی بین ایران و عراق است که سال‌ها پیش در قراردادی بین ایران و عراق به رسمیت شناخته شد»، اظهار کرد: بر اساس این قرارداد دولت عراق در قبال تامین امنیت جانی و مالی مردم ایران باید پاسخگو باشد.
وی با تاکید بر لزوم بازگشایی این مرز، گفت: تا سال گذشته بسته بودن این مرز بواسطه مسائل یا بهانه‌های مطرح شده در خصوص ناامنی آن طرف مرز خسروی را می‌پذیرفتیم، اما در حال حاضر با توجه به شکست‌های داعش و با بررسی نقشه میدانی کشور عراق می‌توان متوجه شد که داعش از نزدکترین محل تردد ایرانیان در چهار مسیر کربلا، نجف، بغداد و کردستان عراق حدود 70 کیلومتر فاصله دارد.
وی تصریح کرد: دولت عراق که موفق به شکست‌های مکرر داعش شده، قطعا در قبال القاعده و سایر گروه‌ها نیز توان مقابله داشته و موفق‌تر عمل می‌کند. در همین راستا و با در نظر گرفتن این شرایط طرح موضوع ناامنی برای بسته ماندن مرز خسروی برای تردد زوار اربعین فقط یک بهانه است.
این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم تلاش مجدانه مسئولین ایرانی برای بازگشایی مجدد این مرز، گفت: متاسفانه بخش عمده این بهانه‌سازی‌ها برای بسته ماندن مرز خسروی از طرف دولت ایران است و ما در همین راستا درخواست داریم و مجدانه پیگیر هستیم تا این مرز بازگشایی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.