سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری هفتگی خود به سؤالات خبرنگاران درباره تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای پاسخ داد.

عربستان همچنان به دنبال تخریب روابط ایران با همسایگان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در ابتدای کنفرانس خبری خود ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، در پاسخ به سؤالی درباره دیدار وزرای خارجه ایران و کانادا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: « طی ماه‌های گذشته در سطح کارشناسی مذاکراتی را با توجه به خواست طرفین در کشیوری ثالث داشتیم و نهایتا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل وزرای خارجه دیدار کردند، در ادامه هیئت‌های کارشناسی کار را ادامه می دهند و اگر بتوانیم بر مشکلات سیاسی و حقوثی فایق آییم می تواند تحولی در روابط دوجانبه ایجاد شود. »
وی در ادامه افزود: «با توجه به حضور چند صدهزار ایرانی فرهیخته در کانادا حضور کنسولی در کانادا اهمیت دارد. فکر می کنم بنا به جایگاه منطقه‌ای ایران، این موضوع برای کانادا هم مهم است. اما باید صبر کرد تا دید به کجا می انجامد. »
قاسمی در ادامه درباره دیدار ظریف با وزیر خارجه مصر و واکنش عربستان به این دیدار گفت: «دیدار وزرای خارجه در کشور در حاشیه مجمع عمومی در چارچوب تماس‌ها و رایزنی‌های ایران و درباره مسایل منطقه بوده و می‌تواند پایه‌ای برای روابط بیشتر دو کشور باشد. عربستان همچنان به مواضع غیرسمولانه و کارشکنانه خود ادامه داده و همچنان به دنبال تخریب روابط ایران با همسایگان و منطقه است. »

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.