شورای المپیک آسیا در نشست اخیر تصمیم به کاهش ورزشکاران در رشته های انفرادی بازی های آسیایی گرفته که کاملا به ضرر ورزش ایران است با این حال کمیته ملی المپیک نسبت به این تصمیم سکوت کرده و حتی اطلاع رسانی هم نکرده است.

گزارش قدس آنلاین از تصمیم پر سروصدای OCA/ سکوت عجیب کمیته المپیک!

به گزارش قدس آنلاین، طی دو روز گذشته و در حاشیه بازی های ساحلی آسیا که در ویتنام جریان دارد، شصت و چهارمین نشست اعضای هیات اجرایی شورای المپیک آسیا (OCA) همراه با  سی و پنجمین جلسه مجمع عمومی شورای المپیک آسیا برگزار شد که اتفاقا کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک نیز به عنوان یکی از اعضای جدید هیات اجرایی در این نشست ها حضور داشتند.

طی این دو روز تصمیمات زیادی از سوی اعضای هیات اجرایی شورای المپیک آسیا گرفته شد و از جمله میزبانی ژاپن برای بازی های آسیایی ۲۰۲۶ و تغییر احتمالی مقر OCA؛ این مصوبات از سوی کمیته ملی المپیک که متولی ورزش المپیکی ایران است به طور رسمی اطلاع رسانی شد این در حالی است که این کمیته نسبت به یکی از مهمترین تصمیمات گرفته شده، سکوت اختیار کرده و تاکنون حتی در رابطه با آن اطلاع رسانی هم انجام نداده است.

طبق مصوبه شورای المپیک آسیا از این پس در بازی های آسیایی و در رشته های انفرادی، فقط دو ورزشکار در هر رشته از هر کشور مجاز به حضور در بازی ها هستند. این تصمیم به خاطر تعداد زیاد شرکت کنندگان در بازی های آسیایی گرفته شده که به طور حتم خیلی از کشورها و از جمله ایران را با مشکل مواجه خواهد کرد.

برای ورزش ایران، رشته های انفرادی مانند تکواندو، کاراته، کشتی و وزنه برداری رشته های مدال آور در بازی های آسیایی هستند. کاروان ایران روی مدال آوری در این رشته ها برای کسب جایگاهی خوب در جدول توزیع مدال ها حساب می کند همانطور که ۴ مدال طلای ایران در بازی های آسیایی کره جنوبی توسط تکواندوکاران به دست آمداما اگر قرار باشد از این پس در بازیهای آساییی پیش رو و از جمله بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی چنین طرحی اجرا شود قطعا کاروان ایران با سقوط در جدول توزیع مدال مواج خواهد شد.

این مصوبه شورای المپیک آسیا وزش ایران را برای بازی های آسیایی دچار چالش جدی خواهد کرد اما جالب است که کمیته ملی المپیک هیچ واکنشی نسبت به این مصوبه نداشته و حتی آنرا اطلاع رسانی هم نکرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.