رئیس مجلس نمایندگان سوریه با بیان اینکه ارتش سوریه هر روز به یک پیروزی دست پیدا می‌کند که این پیروزی‌ها در مقابل جهان است، گفت: آمریکایی‌ها مدعی‌ هستند که با تروریست مبارزه می‌کنند اما آنها مدافع تروریست‌ها هستند.

آمریکا مدافع تروریسم است/اگر ایران نبود قادر به مقاومت نبودیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، هدیه خلف عباسی رئیس مجلس نمایندگان سوریه پیش از ظهر امروز پس از دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک خبری با خبرنگاران اظهار کرد: با تشکر فراوان از جناب لاریجانی به خاطر دعوت سخاوتمندانه ایشان و تشکر دیگر ما از جمهوری اسلامی ایران اعم از ملت و به ویژه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور حسن روحانی که باعث شدند، ارتباط‌های بین ایران و سوریه شکل بگیرد.

وی افزود: اگر حمایت‌های ایران نبود ما به عنوان یک کشور و ملت قادر به مقاومت در مقابل تروریست‌ها نبودیم. جا دارد از حمایت‌های سیاس و نظامی جمهوری اسلامی ایران تشکر ویژه کنیم.

خلف عباسی تصریح کرد: همانطور که رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اشاره داشتند کشور سوریه در شرایط سخت در کنار برادران ما در دوران دفاع مقدس حضور پیدا کردیم. از مرحوم حافظ اسد سوال شد چرا از ایران انقدر حمایت می‌کنید؟ و ایشان گفت: ما به عنوان یک برادر در کنار آنها ایستاده‌ایم و از آنها حمایت می‌کنیم چرا که روزی فراخواهد رسید که ایران به کمک ما می‌آید.

وی با بیان اینکه برخی کشورها در منطقه به آتش بحران سوریه می‌افزایند، عنوان کرد: کشورهایی همچون عربستان سعودی، قطر و ترکیه حمایت‌های ویژه‌ای از تروریست‌ها دارند. ما از آنها می‌خواهیم که اگر خیری به ما نمی‌رسانند حداقل شر برای ملت سوریه نداشته باشند.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه تصریح کرد: دیدارهای ما مثمر ثمر بود و مطالب بسیار مفیدی امروز در زمینه مبارزه با تروریسم مطرح شد.جنگ با ترویسم که بیش از 5 سال است بر ما تحمیل شده، توسط بیش از 80 کشور در مقابل ما ایستاده‌اند که سوریه در همه جبهه‌های مختلف وارد دفاع شده است.

خلف عباسی با بیان اینکه تروریست‌ها تمدن و مکان‌های زیبای سوریه را ویران کردند، افزود: ارتش سوریه هر روز به یک پیروزی دست پیدا می‌کند که این پیروزی‌ها در مقابل جهان است. ما هرگاه در هر پیروزی موفق بودیم دیدیم که آمریکا در قبال این پیروزی‌ها اقداماتی را انجام می‌دهد. آنها مدعی هستند با تروریست مبارزه می‌کنند اما اینگونه نیست و آنها مدافع تروریست‌ها هستند.

وی در ادامه یادآور شد: امریکا مدعی است حملات آنها به سوریه از سر اشتباه بوده است حالا گر این اشتباه صورت گرفته پس چرا به مدت 45 دقیقه جنگنده‌های آمریکایی برفراز آسمان سوریه پرواز می‌کردند. لازم به ذکر است دلایل دیگری هم در دست داریم که در صورت لزوم آنها را ارائه خواهیم داد.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه افزود: ما در حال حاضر پیروزی‌های خوبی را در تمام نقاط مختلف سوریه از جمله حلب بدست آورده‌ایم و همچنان آمریکا درمقابل ما اقداماتی را تشدید می‌کند. سوریه در دو سو در حال حرکت برای حل بحران اقداماتی را انجام داده است. در زمینه نظامی پیروزی‌هایی بدست آمده که در جوار آن اقدامات سیاسی برای آشتی و مصالحه نیز با طرف‌های مقابل داشته‌ایم.

خلف عباسی اظهار کرد: ما در حقیقت کشوری هستیم که دارای حاکمیت بوده و همواره با رئیس جمهوری که منتخب مردم سوریه است برای حل بحران سوریه حرکت می‌کنیم. تغییر وضعیت سوریه به دست خود ملت سوریه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجدداً از جناب لاریجانی به خاطر این دعوت و فراهم کردن مذاکرات خوب و ثمربخش تشکر می‌کنم و تأکید دارم که همکاری‌های پارلمانی بیشتر شود و در تمامی زمینه‌ها همکاری‌هایی را دنبال خواهیم کرد. در آخر یک بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت‌های بی‌دریغشان تشکر می‌کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.