۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: 459750

وزیر انرژی آمریکا که یکی از حاضران در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 بوده، امروز در وین مدعی شده واشنگتن به تعهداتش برجامی خود در قبال رفع تحریم‌ها عمل کرده است.

تحریم‌ها برداشته شده است!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، وزیر انرژی آمریکا در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته که واشنگتن به تعهداتش برای برداشتن تحریم‌های ایران عمل کرده است.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که به وین سفر کرده، امروز دوشنبه در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که بعضی از تحریمها که طبق برجام قرار بود لغو شوند هنوز سرجایشان باقی هستند.

این اظهارات یکی از مقامات ایرانی حاضر در مذاکرات هسته‌ای در حالی مطرح شده که پیش از این نیز مقامات مختلف از قبیل حسن روحانی و محمد جواد ظریف از انجام نشدن تعهدات آمریکا درباره رفع تحریم‌ها انتقاد کرده بودند.

اظهارات امروز صالحی در وین با واکنش یک مقام ارشد آمریکایی که به نوعی همتای او در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5  بوده مواجه شد.

«ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا که در بخش فنی مذاکرات هسته‌ای، مذاکرات فشرده‌ای با علی اکبر صالحی داشته، به نوعی اظهارات او درباره برداشته نشدن تحریم‌های ایران را رد کرد.

به گزارش رویترز، مونیز گفت که ایران دلیلی برای شکایت کردن از واشنگتن در قبال بر نداشتن تحریم‌ها ندارد.

این مقام ارشد آمریکایی گفت: «تحریم‌هایی که قرار بوده رفع شوند، رفع شدند و این تعهدی بود که باید انجام می‌شد و این چیزی بود که انجام شد».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.