وزیر خارجه ایران ضمن تاکید بر آمادگی تهران برای کمک کردن به حل بحران‌ها در سوریه و یمن، گفته است که تنها راه حل این بحران‌ها، توسل به راه‌حل سیاسی است.

تنها راه برون رفت از بحران‌های سوریه و یمن آتش بس و حل‌وفصل سیاسی همه‌جانبه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، وزیر خارجه ایران روز دوشنبه در یک اظهارنظر درباره حل بحران در کشورهای سوریه و یمن، بر لزوم حل و فصل سیاسی این بحران‌ها تاکید کرد.
محمدجواد ظریف امروز دوشنبه در توئیتر خود نوشت: «صحبت کردن در شورای امنیت راحت است. تنها راه برون رفت از (بحران‌های) سوریه و یمن آتش بس، ارسال کمک و حل‌وفصل سیاسی همه‌جانبه است. ایران برای کمک آماده است. آیا دیگران هم آماده هستند؟».
وزیر خارجه ایران در حالی این اظهارات را مطرح کرده که شب گذشته در شورای امنیت سازمان ملل، نشستی با محوریت سوریه برگزار شد.
در این نشست، غربی‌ها به ویژه آمریکا اظهارات تندی علیه دولت سوریه و همچنین مواضع روسیه در سوریه مطرح کردند و همچنین اتهام‌های تندی به مسکو وارد کردند.
نماینده روسیه در سازمان ملل البته ضمن رد اتهام‌زنی‌های غربی‌ها و به ویژه همتای آمریکایی خود، تاکید کرده که این واشنگتن بوده که به تعهداتش در قبال آتش بس مورد توافق با مسکو پایبند نبوده است.
تاکید وزیر خارجه ایران بر لزوم حل و فصل سیاسی بحران یمن در حالی مطرح شده که یمنی‌ها هر روز شاهد حملات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی هستند؛ حملاتی که از فروردین ماه سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.