رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه هشدار داد که توافق تاریخی هسته‌ای کشورش با قدرت‌های جهانی ممکن است با پا پس کشیدن از تعهد رفع تحریم‌ها در ازای تعهد تهران برای کاهش فعالیت‌های اتمی به مخاطره بیفتد.

دوام برجام به اجرای کامل تعهدات طرف دیگر بستگی دارد/برخی تحریم‌ها که قرار بود لغو شوند هنوز سرجایشان هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، علی‌اکبر صالحی گفت که حذف جامع و سریع همه تحریم‌ها که در این توافق ترسیم شده حتی با وجود این که ایران تمامی تعهداتش تحت این توافق را اجابت کرده هنوز تحقق نیافته است.

صالحی در اظهاراتش در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کشور خاصی نام نبرد، اما دیگر مقامات  رسمی ایرانی ایالات متحده را مسوول این تاخیرهای مشهود در رفع تحریم‌های مالی می‌دانند.

صالحی با اعلام هشدار نسبت به این که این توافق ممکن است بر سر مساله تحریم‌ها به خطر بیافتد افزود: دوام توافق هسته‌ای به اجرای کامل و متقابل طرف دیگر بستگی دارد.

تهران اعتراض می‌کند که تحریم‌های مالی بین‌المللی تحت توافق هسته‌ای به سرعت کافی برداشته نمی‌شوند.

حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران این موضوع را هفته گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرد. با این که موسسات مالی ایالات متحده تحت محدودیت‌های شدید به عنوان بخشی از تحریم‌های غیرمرتبط با هسته‌ای قرار دارند روحانی گفت که دیگر بانک‌ها درباره دریافت نشانه‌های سردرگم کننده وزارت خزانه‌داری ایالات متحده که باعث ایجاد تردیدهای زیادی درباره مشروعیت تجارت با تهران می‌شود شکایت می‌کنند.

وی گفت: از یک طرف آن‌ها (وزارت خزانه‌داری آمریکا) به آن‌ها می‌گوید شما در معامله با ایران در فعالیت‌های بانکی آزاد هستید در زمان دیگر آن‌ها با تهدیدهایی وارد این صحنه می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.