حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد گفت: توصیه می‌کنیم مردم بیشترین حضور را در مساجد داشته باشند، چراکه مساجد پایگاه اصلی اسلام و خاستگاه انقلاب اسلامی است و به تعبیر امام خمینی(ره) مساجد سنگرهایی است که نباید خالی گذاشته شود.

مردم در محرم بیشترین حضور را در مساجد داشته باشند/ مبلغان ۱۰۰ هزار هیئت را پوشش می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام حسن روحانی‌نژاد معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری ماه محرم که صبح امروز (دوشنبه 5 مهرماه) با حضور اهالی رسانه در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان این مطلب که این سازمان در حوزه فرهنگ مأموریتهایی ابلاغ شده برعهده دارد و موظف است اقدامات لازم را در سطح کشور انجام دهد، گفت: رسانه منبر و مسجد بزرگ‌ترین رسانه جهت اطلاع‌رسانی و معرفت‌افزایی مردم محسوب می‌شود. 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: با توجه به وجود روشهای دینی مختلف همچنان کارآمدترین روش در اطلاع‌رسانی و معرفت‌افزایی مردم روش چهره به چهره است که مردم با حضور در مساجد و حسینیه‌ها از معارف اهل‌بیت(ع) بهره‌مند می‌شوند. 

وی با اعلام آمادگی و حمایت از هر مجموعه فعالی که به نام امام حسین(ع) در حال خدمت‌رسانی است، یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی دارد مبلغین و مبلغات در ایام محرم در اختیار هیئتهای خانگی، مساجد و... قرار دهد و برای این امر تنها لازم است مسئولان هیئتها به سازمان تبلیغات رجوع کرده و درخواستشان را اعلام کنند تا هماهنگی‌های لازم برای اعزام مبلغین صورت بگیرد. 

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد در پیش‌بینی ساماندهی 5 هزار مبلغ در سراسر کشور در ماه محرم به ویژه نیمه اول آن خاطرنشان کرد: 100 هزار مکان مذهبی توسط این مبلغین و مبلغات  پوشش داده خواهد شد. همچنین توصیه می‌کنیم مردم بیشترین حضور را در مساجد داشته باشند، چراکه مساجد پایگاه اصلی اسلام و خاستگاه انقلاب اسلامی است و به تعبیر امام خمینی(ره) مساجد سنگرهایی است که نباید خالی گذاشته شود. 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: تبیین جایگاه ولایت فقیه، جامعیت ولی‌فقیه، نقش ولایت فقیه در مدیریت و مهار بحرانها، توطئه دشمنان در نفی و تخریب ولایت فقیه و القای جدایی دین از سیاست، لزوم میثاق با ولایت و رهبری، تبیین فرهنگ مقاومت و ضرورت دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) و لزوم تکریم و قدردانی از شهدای مدافع حرم از برنامه‌های ویژه امسال سازمان تبلیغات اسلامی است. 

وی با اشاره به برگزاری یک هزار همایش در سطح کشور گفت: این همایشها در بیش از 400 شهرستان با حضور مسئولان هیئات مذهبی، کانون مداحان، مبلغین و مبلغات و... در حال پیگیری است، در این همایشها چند موضوع از جمله محتوادهی مناسب و صحیح و جلوگیری از برخی آسیبها که دشمنان درصدد آنها هستند مورد تاکید است. 

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌هایی در سطح کشور و حمایتهای سازمان از هیئتهای مختلف، گفت: در این نمایشگاهها که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری و بخشهای مردمی برگزار می‌شود برخی اقلام مورد نیاز هیئتها برای برگزاری هر چه بهتر مراسمات به آنان ارائه می‌شود. 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به راه‌اندازی سامانه «طوبی» یادآور شد: این سامانه جهت ساماندهی هر چه بهتر هیئتها ایجاد شده است و پس از ثبت بانک اطلاعاتی هیئتها و مراکز مذهبی، نحوه فعالیت آنان قابل مطالعه و بررسی است. همچنین از این طریق می‌توان نکته نظرات و مسائل مورد نیاز را به مسئولین و مداحان بیان کرد. 

وی اظهار کرد: تأکید بر تبیین و عمل به منویات و فرمایشات مقام معطم رهبری مبنی بر لزوم افزایش جمعیت، تبلیغ خاص و عنایت ویژه به موضوع عفاف و حجاب، تکریم زن در جامعه اهمیت تحکیم و تشکیل خانواده (با توجه به بالا رفتن سن ازدواج)، ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با سبک زندگی غربی، حمایت از تولید و مصرف کالاهای ایرانی و بیان مشکلات قاچاق کالا و نیز پرهیز از مصرف تولیدات خارجی و وارداتی از دیگر برنامه‌های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود. 

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی «ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی»، گفت: این ستاد به دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شد که در 245 شهرستان نیز دایر شده است و اعضای اصلی این ستاد را دستگاههای اصلی فرهنگی کشور تشکیل می‌دهند که اقدامات شایسته‌ای در این ستاد تاکنون نیز صورت گرفته است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.