عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: FATF کاری فراتر از شفاف سازی را از جمهوری اسلامی می خواهد لذا مصداق نفوذ است و شرش از خیرش بیشتر است.

به گزارش قدس آنلاین،محمد حسن نژاد در گفتگو با مهر گفت: در صورت پیوستن به کارگروه اقدام مالی مشترک علیه پولشویی« «FATF باید شفاف سازی مالی به طریقی که مورد نظر این کارگروه است  انجام شود تا بتوانیم با بانک های دنیا کار کنیم. شفاف سازی اقدامی است که جمهوری اسلامی به آن معتقد است و بانک مرکزی مدت هاست این کار را انجام می دهد.
نماینده مردم جلفا در مجلس ادامه داد: باید ببینیم FATF تا چه حد از ایران اطلاعات می خواهد و آیا از همه دنیا چنین اطلاعاتی را در خواست می کند.در بندهایی این قرار دادتحریم برخی نهادهای نظامی ما عنوان شده است برای ما سپاه مهم‌تر است یا کار کردن با بانکی در آمریکا.
FATF: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت  کاری فراتر از شفاف سازی را از جمهوری اسلامی می خواهد. مصداق نفوذ است. با دست خودمان یکسری مستندات در اختیار کشورهای خارجی قرار می دهیم که بعدا با همان یقه ما را می گیرند، در یک کلام شرش از خیرش بیشتر است.
وی افزود: وزیر اقتصاد اعلام کرده فقط یک نامه امضا کرده است، نامه، کنوانسیون نیست و وزیر می تواند نامه دیگری بنویسد و اعلام کند که به این معاهده پایببند نیستند اما به نظر ما امضای ایشان فراتر از امضای نامه است. FATF بحث اطلاعات شخصی و اطلاعات نهادها و تحریم نهادهاست و به این راحتی نمی تواند به تصویب برسد. FATF سوپر برجام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.