عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با هشدار نسبت به اینکه مراقب باشیم FATF مانند برجام نشود، گفت: اصرار مجلس و دلسوزان نظام این است که سه قانون مصوب مجلس در این زمینه اجرا شود.

دقت کنید برای کشور مشکل ایجاد نشود/FATF مانند برجام نشود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش وزیر اقتصاد درباره مساله الحاق ایران به کارگروه اقدام مالی FATF اظهار داشت: مجلس در گذشته سه قانون تصویب کرده است که موضوع آنها همان مسائلی است که با عبارات متفاوت در FATF آمده است.
وی با اشاره به این سه قانون گفت: قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، قانون مقابله با پولشویی، و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم سه قانونی هستند که مجلس تصویب کرده است؛ ما نه با این سه قانون مشکلی داریم و نه با تلاش دولت برای خروج کشور از فهرست های سیاه.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: آنچه مایه نگرانی است همان چیزهایی است که وزیر محترم اقتصاد گفت جای نگرانی ندارد اما واقعا جای نگرانی دارد؛ اصرار مجلس و دلسوزان نظام به اجرای همان قوانین مصوب مجلس و عدم تخطی از آنهاست.
فرهنگی تاکید کرد: اگر در همان چارچوب عمل شود سپاسگزار هم خواهیم بود؛ به شرط اینکه FATF مانند برجام نشود که گفتند در روز اول اجرا همه تحریم ها برداشته می شود، اما امروز که مدت قابل توجهی از اجرا گذشته، به گفته خود مسئولان هنوز بخش قابل توجهی از تحریم ها باقی مانده است.
وی تاکید کرد: به این موارد دقت کنیم تا گرفتاری برای کشور درست نکنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.