قدس آنلاین- تنکابن: مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از رونمایی 9کتاب خاطرات رزمندگان مازندرانی خبر داد.

رونمایی از 9 کتاب خاطرات رزمندگان مازندرانی

سردارعبدالله ملکی درهمایش "یاد یاران" با عنوان گردهمایی بزرگ سرداران، فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس غرب مازندران با اشاره به اینکه تاکنون چند جلد از خاطرات شفاهی امیران و سرداران مازندرانی انتشار یافته است، افزود: مرکز بزرگ فرهنگی دفاع مقدس مازندران در فضای به وسعت 60 هکتار در سه فاز در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست این پروژه فرهنگی با پیشرفت 78 درصدی به عملیات والفجر هشت اختصاص دارد، خاطرنشان نمود: فاز دوم این پروژه به هفت تپه اختصاص می‌یابد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اعلام اینکه در فاز سوم پارک موزه دفاع مقدس نیز به تاریخ مازندران پرداخته خواهد شد، تصریح کرد: این بخش نیز مروری بر استقبال مردم تبرستان از تشیع، هنر، انقلاب و دفاع مقدس خواهد داشت.

سردار ملکی خطاب به سرداران و رزمندگان حاضر در این همایش گفت: شما یادگاران دوران باشکوه دفاع مقدس هستید لذا برای حفظ ارزش‌ها و فداکاری‌های ایثارگران در این دوران طلایی خاطرات و مستندات خود را به بنیاد حفظ آثار و ارزش‌ها و دفاع مقدس استان انتقال دهید.

وی با تاکید بر اینکه از خاطرات رزمندگان به عنوان بخشی از سند افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی نگهداری می‌شود، خاطرنشان کرد: با همکاری سپاه کربلای استان در بخش فرهنگی و انتشار آثار، کارهای خوبی صورت گرفت که تاریخ شفاهی امیران و سرداران یکی از آنهاست.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه نمود: در بخش خاطرات در حال گردآوری و تنظیم خاطرات بزرگان، رزمندگان، روحانیون و بسیجیان هستیم و  درخواست می‌کنیم خاطراتشان را حتی به صورت فایل صوتی به بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارائه دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.