نماینده اصفهان در خانه ملت گفت که باید قرارداد FATF در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

 FATF باید در مجلس تصویب شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت با اشاره به کنوانسیون FATF، اظهار کرد: قراردادهای NPT برای کنترل هسته‌ای، NCTV برای کنترل موشکی و IPC برای کنترل منابع نفتی بودند. FATF هم به عنوان چهارمین قرارداد، در حقیقت گروه اقدام عمل و مبارزه با تروریسم است که ماهیت اصلی آن مبارزه با پولشویی است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال ضربه زدن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: عنوان کرد: NPT که برای کنترل هسته‌ای کشور ما است ضربات زیادی به نظام وارد کرد و در حال حاضر هم FATF برای کنترل مالی و نقل و انتقالات پولی کشورها راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این قرارداد کلیه نقل و انتقالات مالی ما کنترل و با هرگونه تخلف مالی، به شدت برخورد می‌شود، تاکید کرد: باید اسامی و نهادهایی همچون نیروی قدس، قرارگاه خاتم و وزارت اطلاعات و غیره که نام آنها در تحریم بین‌المللی وجود دارد از لیست FATF خارج شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به اظهارات اخیر وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: البته آقایان طیب‌نیا و سیف در مصاحبه‌هایی اعلام کردند که فعالیتها و نقل و انتقالات مالی ما بدون آنکه تحت کنترل و اشراف اطلاعاتی دیگران قرار گیرد، انجام می‌شود و تحریمهای امریکا در داخل کشور عملی نخواهد شد.

سالک با اشاره به ادعای وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر عملی نشدن تحریمهای امریکا در داخل کشور،گفت: طبق نرم‌افزار FATF، عملی نشدن این تحریمها هم یک نوع تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه FATF  در شرایط فعلی خطرناک است، تاکید کرد: FATF باید قبل از اجرا در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان بررسی و تصویب شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.