مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: مورد اتفاق فریقین است که فدک دست اهل بیت (علیهم السلام) بوده است. آیا باید از اهل تورات و انجیل پرسید که انبیا (علیهم السلام) ارث می برند، و یا خیر؟!

آیت الله بهجت: فدک از آن فاطمه (علیهاالسلام) بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: سؤال: آیا از جمله ی کانت فی ایدینا فدک؛ (فدک در دست ما بود.) استفاده می شود که ید اهل بیت (علیهم السلام) آماره ی ملکیت آنهاست؟
جواب: این جمله می رساند که ید طرف مقابل ید عدوانی است و آن را به زور از اهل بیت (علیهم السلام) گرفته اند، اما ملکیت آنها از جای دیگر و با ادله ی دیگر ثابت می شود.
علاوه، مورد اتفاق فریقین است که فدک دست اهل بیت (علیهم السلام) بوده است. آیا باید از اهل تورات و انجیل پرسید که انبیا (علیهم السلام) ارث می برند، و یا خیر؟!
با این حال، عامه می گویند که حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم)فرمود:
انا معاشر الانبیاء لا نورث.
ما گروه پیامبران چیزی را به ارث نمی گذاریم.
یعنی تمام انبیا، نه خصوص پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) با این که به اتفاق مسلمانان و کفار، رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) اعلم از همه بود، و خود حضرت دستور می داد که به معاهده ها عمل کنید، و دیون و حقوق مردم را ادا کنید، اما برای ذریه ی خود بیان نمی کند که فدک مال من نیست، و مربوط به بیت المال است! آیا می شود ساکت باشد و اهل بیت خود را جهنمی کند؟!
آری، کارهای ما موجب شد که فرض کنید خداوند تفضیل کرد بر ما تا آنها ولایت امر ما را به عهده بگیرند! و بعد حکومت به دست خلفای بنی عباس، سپس خلفای عثمانی بیفتد، بعد آنها به انگلیس و آمریکا تحویل بدهند؛ چون خودشان کمتر از کفار نبودند.
آری، حسبنا کتاب الله؛ (کتاب خدا برای ما کافی است.) کار را به این جا کشانید، با این که خود قرآن می فرماید:
و ما ءاتکم الرسول فخذوه.
هر چه رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به شما دستور دهد، بگیرید.
در هر حال، طهارت ظاهری عامه برای رفاه حال شیعه است، تا بتوانند ولو با تقیه با آنها اختلاط داشته باشند و تعداد شیعیان از چهار نفر به چهار صد هزار نفر برسد!

کتاب در محضر حضرت آیت ا.... العظمی بهجت – ص 126
محمد حسین رخشاد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.