مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه باید از عاشورا الگو گرفت گفت: اسلام و مذهب شیعه مزاحم منافع نامشروع ارباب سلطه بوده از همین رو دشمنان در تدارک کامل برای مبارزه و دشمنی علیه قرآن هستند.

اسلام مزاحم منافع نامشروع ارباب سلطه است/مجلس سیدالشهدا (ع) وحدت آفرین است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح دیروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه نشر علوم اسلامی و اهل‌بیت (ع) در ایام محرم باید مورد توجه باشد اظهار داشت: عاشورا و عزاداری امام حسین (ع) آثار زیادی دارد، یکی از آثار این مراسمات مراسم روز عاشورا و اربعین بوده که نمایش پرشکوهی از یک مذهب است.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: عاشورا فضای خوبی در اختیار مبلغان مذهبی می‌گذارد تا در این شرایط علوم اسلامی را نشر دهند و فضای بسیار خوبی برای تبلیغ است که باید از این فضا استفاده کرد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه بخش مهمی از انقلاب در عاشورا تثبیت شد تصریح کرد: پیروزی انقلاب در سایه عاشورا بود، این روزها فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ اسلام واقعی به ویژه در نقاط محروم کشور است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اقدام برخی مبلغان به صورت گروهی به مناطق محروم می‌روند عنوان کرد: همه گروه‌ها به امام حسین (ع) علاقه‌مند هستند مجالس امام حسین (ع) مجموعه‌ای از جناح‌ها است، از اهل تسنن و غیرمسلمانان هم در این محافل شرکت می‌کنند و این مجالس عامل وحدت هستند.

مرجع تقلید با تأکید بر اینکه دشمنان سعی دارند در مجالس عزاداری نفوذ کنند و چهره خرافی به آن بدهند گفت: از جمله نکاتی که دشمنان به آن دل‌بسته‌اند مسئله قمه‌زنی است از همین رو در پوشش رسانه‌ای اول قمه‌زنی را نشان می‌دهند برای اینکه نشان دهند این مراسم عقلانی نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انسان باید عالم زمانه باشد در شرایط کنونی که قمه‌زنی را سندی بر ضد عاشورا نشان می‌دهند یا روی آتش راه رفتن که اصالتاً برای هندوها است یا غلطیدن روی خرده شیشه اعمالی است که دشمنان این‌ها را اسنادی می‌گیرند برای اینکه نشان دهند مراسم عاشورا عقلانی نیست.

وی با بیان اینکه کسانی که سراغ این مسائل می‌روند از روی عشق و علاقه این کار را می‌کنند گفت: اما عشق و علاقه به این صورت مصلحت مراسم امام حسین (ع) نیست و باید مراسم‌های عزاداری به‌صورت عقلانی و معقول نشان داده شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه باید خطبا و مداحان در مراسم امام حسین (ع) از کتاب‌های معتبر استفاده کنند خاطرنشان کرد: مسائلی که در کتاب‌های معتبر نیست و خرافه و افسانه است نباید در منابر و مداحی‌ها عنوان شود چرا که چهره تاریخ امام حسین (ع) را مخدوش می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه در مسائل عزاداری و عاشورا از چیزی که سبب دگرگون شدن چهره این مراسم باید پرهیز شود افزود: چرا که دشمنان به دنبال استفاده از آن هستند تا این سرمایه عظیم را از دست ما بگیرند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه مسئله عاشورا و مراسم عزاداری فقط برای تاریخ گذشته نیست و این موضوع دشمن را ناراحت کرده است تصریح کرد: ما اعتقاد داریم "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" این برای دشمنان دردناک است چرا که جریان کربلا تاریخ سیالی است و همیشه بوده و خواهد بود.

وی با تاکید براینکه باید از عاشورا الگو گرفت اظهار داشت: دشمن از این مسئله ناراحت است اسلام و مذهب شیعه مزاحم منافع نامشروع ارباب سلطه است در همین راستا هم اخیراً شروع به ضدیت با قرآن کرده‌اند و کتابی با طرح ایراد بر قرآن نوشته‌ان، ٰ‌آن را در فضای مجازی پخش کرده‌اند و رسانه‌های خارجی هم بر آن اصرار دارند.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: آن‌هایی که از قرآن ضربه خورده‌اند به سراغ ریشه اسلام که همان قرآن است رفته‌اند در حالی که عظمت قرآن به حدی است که می‌تواند همه این مسائل را بشوید  و ببرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه دشمن در تدارک کامل برای مبارزه و دشمنی علیه قرآن است گفت: متولی دفاع از قرآن، عاشورا، امربه‌معروف و نهی از منکر حوزه‌های علمیه هستند که باید وظیفه روز را تشخیص و به آن‌ها پاسخ بدهند.

به گفته وی مبلغان باید با روشنگری چهره دشمن را به مردم نشان دهند تا همه توطئه‌ها نقش بر آب و سال‌به‌سال این مراسم باشکوه‌تر برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.