قدس آنلاین: مسئول عملیات سپاه امام رضا(ع) گفت: برای نخستین بار، رزمایش متمرکز اقتدار بسیجیان خراسان رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

رزمایش متمرکز اقتدار بسیجیان خراسان رضوی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ رسول جباری در نشستی خبری در محل بسیج دانشجویی خراسان رضوی اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر در سایه اخلاص و خداباوری نیروهای مسلح، نیروهای نظامی کشور در بهترین شرایط دفاعی و بازدارندگی قرار دارند.

مسئول عملیات سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: برنامه‌ریزی و طراحی عملیات نظامی و دفاعی در حوزه سخت، نرم و نیمه سخت برای نیروهای نظامی و سپاه تعریف شده و در حال حاضر در حوزه قدرت سخت در بهترین شرایط قرار داریم.

جباری با اشاره به اینکه این شرایط را تمامی نیروهای مسلح اعم از بسیج، ارتش و نیروهای خدوم انتظامی دارا هستند تاکید کرد: تمامی این شرایط دست به دست یکدیگر داده تا هرگونه تهدید و ماجراجویی دشمنان را با سرب داغ پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اقدامات سپاه امام رضا(ع) در این حوزه افزود: یگان‌های متعددی و همچنین نیروهای فراوانی از این بستر مورد آموزش قرار گرفته‌اند و در حال حاضر 131 گردان بیت المقدس در نواحی مختلف استان خراسان رضوی تشکیل شده است.

جباری بیان کرد: علاوه بر این، 14 گردان لجستیکی کوثر برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های خواهران بسیجی در مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه تشکیل شده و در تلاش هستیم تا این تعداد را در دو بعد کمی و کیفی نیز افزایش دهیم.

مسئول عملیات سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: در حال حاضر گردان‌های کوثر در سطح رزمی بسیار بالایی هستند و مجزا از گردانهای عاشورا و سپاه الزهرا فعالیت می‌کنند.

جباری افزود: همچنین 23 گردان امام حسین(ع) آماده رزم در بخش رزم خارجی در سطح استان فعال و آموزش دیده‌اند و گردان‌های امام علی(ع) نیز آماده مقابله با تهدیدات نیمه سخت و اجتماعی هستند.

مسئول عملیات سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: آموزش، رزمایش و تمرین این یگان‌ها به صورت مداوم در دستور کار است و رزمایش‌های معروف به «به آتش» نیز در زمینه استفاده از سلاح در دستور کار است و ابتکاری که امسال به کار گرفته شده این است که رزمایش‌هایی که قبلاً به صورت مستقل در نواحی برگزار می‌شد تجمیع شده  و تدارک آن در مرکز استان فراهم شده است.

جباری به اهداف و زمان برگزاری این رزمایش اشاره و اظهار داشت: روزهای 8 و 9 مهرماه، 35 هزار بسیجی فعال از سراسر استان در قالب 176 یگان عملیاتی در رزمایش بزرگ اقتدار بسیجیان استان خراسان رضوی شرکت می‌کنند و مولفه‌هایی مانند انتقال و ستون کشی نیروها از نواحی تا شهر مشهد، اسکان، تغذیه، خواب، زیست در موقعیت پیش بینی نشده و ستون کشی و همچنین ساماندهی و توجیه نیروها از اهداف این رزمایش است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.