قدس آنلاین: مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در آستانه ایام محرم و صفر سال 95 تاکنون 36 مورد مجوز فعالیت برای مجموعه‌های فعال در این ایام صادر شده است و این مجوزها پس از تأیید استانداردهای لازم در حوزه ایمنی صادر می‌شود.

تاکنون 36 مورد مجوز فعالیت در ایام محرم و صفر سال 95 صادر شده است

به گزارش قدس آنلاین، آتشپاد دوم حسن جعفری ظهر امروز در حاشیه حضور آتشنشانان به پایگاه اهدای خون امام رضا(ع) مشهد جهت اهدای خون، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در هفته ایمنی و آتشنشانی یکی از برنامه‌های همه ساله سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اهدای خون آتشنشانان به بیماران نیازمند بوده و لازمه کار این قشر ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی است و یکی از این اقدامات اهدای خون به به بیماران نیازمند است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 1111 نفر آتشنشان در سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به زائران و مجاوران امام رضا(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند افزود:  بیش از 100 بانوی آتشنشان هم با این سازمان همکاری دارند و مشهد نخستین شهر کشور بود که اقدام به این کار کرد و به دنبال تفکیک جایگاه‌های آقایان و بانوان هستیم و در مواردی که فرد حادثه خانم است از بانوان آتشنشان استفاده شود.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد درباره آمار ایستگاه‌های فعال این سازمان در سطح شهر خاطرنشان کرد: همزمان با هفته ایمنی و آتشنشانی، تعداد ایستگاه‌های فعال آتشنشانی در مشهد از 46 ایستگاه به 48 ایستگاه افزایش یافت و استاندارد ایستگاه‌های تعریف شده برای مشهد 60 ایستگاه است که 2 ایستگاه دیگر در حال ساخت است تا مجموع ایستگاه‌های فعال به 50 ایستگاه برسد و ساخت 10 ایستگاه باقی‌مانده دیگر هم در دستور کار قرار گرفته که در این رابطه پیگیر مصوبات، اعتبارات و زمین‌های آن هستیم.

جعفری تصریح کرد: تعداد ایستگاه‌های آتشنشانی، سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در 8 ساله اخیر از 18 ایستگاه به 48 ایستگاه افزایش یافته است و در این مدت 30 ایستگاه ساخته شده است که این مهم اقدام قابل توجهی در طول مدت عمر 80 ساله این سازمان بوده است.

وی تأکید کرد: در آستانه ایام محرم و صفر کارشناسان سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بازدیدهایی از مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، خیمه‌ها، هیئات مذهبی و چادرهای سطح شهر داشتند تا محیط فعالیت‌های آن‌ها به لحاظ مسائل ایمنی مورد تأیید باشد تا به خودشان و حاضران در مراسم‌های که برگزار می‌کنند آسیبی وارد نشوند و کلیه مجموعه‌های فعال در دستگاه حضرت سیدالشهداء(ع) در این ایام باید در بحث ایمنی مجوز لازم را از سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: در ایام محرم و صفر سال گذشته هیچگونه حادثه‌ای از ساجد، حسینیه‌ها، تکایا، خیمه‌ها، هیئات مذهبی و چادرهای سطح شهر به سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گزارش نشد و علت آن رعایت مسائل ایمنی توسط فعالان این مجموعه‌ها بوده است.

جعفری درباره آمار مجوزهای صادر شده برای مجموعه‌های فعال در ایام محرم و صفر گفت: در ایام محرم و صفر سال 93 تعداد 200 مجوز فعالیت و در ایام محرم و صفر سال 94 هم تعداد 240 مجوز فعالیت به این مجموعه‌ها داده شد و در آستانه ایام محرم و صفر سال 95 هم تاکنون 36 مورد مجوز فعالیت صادر شده است و این مجوزها پس از تأیید استانداردهای لازم در حوزه ایمنی صادر می‌شود.

وی افزود: در جهت پیشگیری از وقوع حوادث در مجموعه‌های فعال در ایام محرم و صفر داشتن مجوز شهرداری و تأئیده استاندارد نیروی انتظامی، سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی و دیگر مجموعه‌های مرتبط الزامی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.