رهبران حزب‌الله لبنان و جنبش "امل" نشستی را برای بررسی اقدامات لازم جهت حفظ امنیت و برپایی مناسب ایام عاشورای حسینی (ع) برگزار کردند.

امنیت "محرم" در دستان حزب الله و جنبش "امل"

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم، مقامات حزب‌الله لبنان و جنبش امل در بیروت بر ضرورت هماهنگی و اقدام مشترک جهت حفظ امنیت مراسم گرامیداشت ایام محرم الحرام تأکید و آن را مراسمی برای وحدت و همبستگی صفوف در برابر چالش‌های کنونی توصیف کردند.

مقامات حزب‌الله و جنبش امل در نشست خود بر ضرورت تعهد محافل عمومی نسبت به ضوابط و سیاست‌های صادر شده تاکید و به حسن اجرای مراسم های متعدد گذشته اشاره کردند. این شخصیت‌ها تأکید کردند که عاشورا زمینه ای برای وحدت کلمه و مواضع است.

رهبران حزب‌الله لبنان و جنبش امل به تحولات منطقه‌ای و داخلی لبنان نیز پرداخته و تعهد خود به گزینه مقاومت و توسعه را اعلام کردند. آنها همچنین توطئه‌های اسرائیل و گروه‌های تکفیری را محکوم کرده و بر لزوم ایستادگی در برابر این توطئه‌ها در جهت حمایت از ملت لبنان و امت اسلام تأکید کردند.

سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود در جمع کارگزاران برپایی مراسم محرم در لبنان ابراز کرد که تروریست‌ها در ماه رمضان گذشته سعی کردند اقدامات امنیتی در ضاحیه انجام دهند، اما شکست خوردند. آنها هنوز هم به تلاش خود ادامه می‌دهند، اما ان‌شاءالله باز هم شکست خواهند خورد. تهدیدات نظامی گروه‌های تکفیری به ‌نسبت بسیار زیادی از لبنان دور شده است و عناصر مسلح تکفیری امروز در کوهستان‌های شرقی کشور محاصره شده‌اند. بحث زیادی در رابطه با انجام عملیات ضد این عناصر در اول بهار گذشته صورت گرفت، اما نتیجه آن این شد که اولویت به مناطق دیگر داده شود.

نصرالله همچنین خطر تشیع انگلیسی را بیشتر از وهابیت و صهیونیسم توصیف کرد و گفت کسانی که در شبکه‌های ماهواره‌ای حاضر می‌شوند و با زبان دین و مذهب سخن می‌گویند، مزدوران سازمان‌های جاسوسی هستند که هدف آنها تخریب مذهب است. تمام کسانی نیز که آنها را تأیید می‌کنند مزدورانی ترسو هستند و حامیان آنها نیز در این توطئه شریک هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.