۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 460585

رئیس جمهوری اسلامی ایران در توییت خود با تاکید براینکه نمی خواهیم در کشور پولشویی انجام شود، نوشت: وقتی با این هدف اقداماتی را آغاز می کنیم، عده ای FATF را موضوعی ناپاک جلوه می دهند.

توئیت رئیس جمهور در رابطه با FATF

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در مورد گروه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی (اف.ای.تی.اف- FATF) در صفحه شخصی خود توئیتی گذاشت.


در توئیت رئیس جمهور آمده است: گروه اقدام مالی در سال 1989 میلادی از سوی کشورهای گروه 7 شکل گرفت و یک گروه بین دولتی است که هدف توسعه و پیشرفت واکنش بین المللی نسبت به پولشویی را دنبال می کند.
پس از واقعه یازدهم سپتامبر 2001، مساله تامین مالی تروریسم به عنوان مسیری تازه برای این سازمان مطرح و این موضوع به عنوان یک ماموریت جدید به آنها محول شد.
در سال 2008، مساله تامین مالی فعالیت های اشاعه ای و تسلیحات کشتار جمعی شیمیایی و اتمی به عنوان دیگر ماموریت های این گروه در فهرست کارشناسی های FATF قرار گرفت.
بنابراین کارکرد کنونی آن، وضع استانداردهایی برای مقابله با پولشویی، تامین مالی تروریسم و سایر جرایمی است که سلامت نظام مالی را تهدید می کند.
گروه ویژه اقدام مالی تلاش می کند اجرای این استانداردها در کشورها را افزایش دهد و همکاری بین المللی برای مبارزه با سوء استفاده از بنگاه های اقتصادی و نظام مالی و ارتکاب جرایم یادشده را تشویق کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.