قدس آنلاین/ حسین پورحسین: عملیات اجرایی ساخت زائرسرای ارزان قیمت بنیاد زائر امام رضا(ع) استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و جمعی از مسؤولان در بولوار ولایت مشهد آغاز شد.

عملیات اجرایی ساخت زائرسرای ارزان قیمت استان ایلام در مشهد آغاز شد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: با تأکیدات رهبر معظم انقلاب و برای توسعه و گسترش و آسایش رفاه زائران کم بضاعت، ساخت زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد آغاز شده است.
آیت الله سیداحمد علم الهدی باتشریح اقدام‌های انجام شده در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب وتوجه به ساخت زائرسراهای ارزان قیمت افزود: ساخت زائرسراهای ارزان قیمت توسط استان‌های کشور در مشهد شرایط بسیار خوبی را برای اقامت زائران کم بضاعت که آرزوی زیارت مرقد مطهر علی بن موسی الرضا(ع) را دارند، فراهم می‌سازد و این امر مهم سبب گسترش فرهنگ زیارت شده است.
شایان ذکر است این زائرسرا در زمینی به مساحت 700 مترمربع آغاز شد و در هفت طبقه با زیربنای 4 هزارو 250 مترمربع ساخته می‌شود.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام هم در این مراسم گفت: با حمایت و پشتیبانی و همراهی آیت الله علم الهدی امام جمعه محترم مشهد امکان ساخت این زائرسرا برای مردم ایلام در مشهد فراهم شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی با بیان اینکه این حرکت ارزشمند فرهنگ زیارت و گسترش فرهنگ رضوی را در مردم گسترش می‌دهد، افزود: این اقدام ارزشمند که بتوانیم در جوار مرقد امام هشتم(ع) اقدام به ساخت زائرسرا برای مردم مشتاق زیارت بارگاه منور رضوی کنیم، برای استان ایلام مایه مباهات و بسیار ارزشمند و ستودنی است.
محمدرضا مروارید استاندار ایلام هم گفت: همه امکانات لازم برای تسریع در ساخت زائرسرای بنیاد زائر امام رضا(ع) استان ایلام در مشهد فراهم شد و از همه ظرفیت‌های در اختیار استان ایلام برای سرعت دادن به ساخت زائرسرای ارزان قیمت استان ایلام در مشهد بهره خواهیم گرفت.
گفتنی است، عملیات ساخت 14 زائرسرای ارزان قیمت بنیاد زائر امام رضا(ع) توسط دیگر استان‌های کشور در مشهد در دست اجراست و شهرداری مشهد برای زائرسراهای بنیاد زائر امام رضا(ع) پروانه ساخت و زمین رایگان اهدا می‌کند و مراحل ساخت آن با هزینه استان‌ها درمشهد طی می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.