قدس آنلاین-ایلام: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 30 بقعه متبرکه استان ایلام برگزار خواهد شد.

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجه الاسلام حسن شهیدی با تسلیت ایام حزن انگیز محرم و با بیان اینکه با فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، امامزادگان و بقاع متبرکه استان، سیاه پوش می شوند، اظهار داشت: طرح بصیرت عاشورایی در 30 بقعه متبرکه استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه این سوگواره همزمان با سراسر کشور از اول محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، افزود: همایش لبیک یا حسین(ع) در روز دوم محرم، همایش شیرخوارگان حسینی، تجمع اهلا من العسل ویژه نوجوانان حسینی، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، همایش رهروان زینبی(س) از ویژه برنامه های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار بقاع متبرکه استان می باشد.

وی با اشاره به اعزام روحانیون مُبلغ جهت برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به سوالات شرعی، بیان داشت: ایستگاه های همه واقف باشیم و برپایی محافل انس با قرآن کریم از دیگر برنامه های قابل اجرا در این طرح است.

مدیر کل اوقاف استان ایلام، ترویج فرهنگ عاشورایی و شناساندن مکتب سیدالشهداء(ع) به اقشار مختلف مردم بویژه جوانان را از اهداف این طرح عنوان کرد و بیان داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) و تکیه ابوالفضل(ع) واقع در شهر ایلام، امامزاده سید عبدالله(ع) در شهرستان ایوان، امامزاده سید علی(ع) در شهرستان سیروان، امامزاده سید محمد عابد(ع) در شهرستان ملکشاهی، امامزاده سید صلاح الدین محمد(ع) در شهرستان آبدانان، امامزاده سید سیف الدین(ع) در شهرستان دره شهر، امامزاده ابراهیم بردی(ع) در شهرستان دهلران، امامزاده سید حسن(ع) و علی صالح(ع) در شهرستان مهران، به صورت ویژه طرح سوگواره بصیرت عاشورایی را اجراء خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.