عضو ارشد حماس با تاکید بر لزوم رسیدن به توافق میان جنبش حماس و فتح از آمادگی حماس برای تشکیل رهبری واحد برای انتفاضه قدس خبر داد.

آماده تشکیل رهبری واحد برای انتفاضه قدس هستیم/ حماس به حمایت ایران از مقاومت فلسطین نیازمند است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المیادین،  اسماعیل رضوان،  از اعضای ارشد حماس اعلام کرد: روابط این جنبش با تهران قطع نشده و حماس بر ادامه آن اصرار دارد.
وی تاکید کرد: دیداری که اعضای این جنبش از سفارت عربستان در دوحه داشته برای محکم کردن روابط با ریاض صورت گرفته است.
عضو ارشد حماس در ادامه گفت: حماس به ادامه حمایت ایران از مقاومت فلسطین نیاز دارد و این جنبش برای داشتن رابطه با تمام پایتخت‌های عربی به ویژه قاهره و عمان مصر است.  
رضوان با تاکید بر اینکه حماس هیچ ارتباطی با جنبش اخوان‌المسلمین ندارد، افزود: هیچ مرکز قدرت یا درگیری در داخل این جنبش وجود ندارد.
وی وجود هر نامزدی برای ریاست حماس در حال حاضر را تکذیب و تاکید کرد: انتخابات داخلی، مداخلات خارجی یا منطقه‌ای را نمی‌پذیرد؛ حماس جنبشی دموکراتیک و مشورتی است و درباره انتخابات داخلی در رسانه‌های جمعی بحث نمی‌شود.
این عضو ارشد حماس افزود: حماس به اعتدال‌گرایی و میانه‌روی به دور از افراط‌گرایی دینی فرا می‌خواند و مصر از حماس نخواسته با داعش در سینا بجنگد.
رضوان درباره پرونده آشتی فلسطینی نیز گفت: خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس خواهان تحقق این آشتی است اما هیچ دیدار دوجانبه‌ای میان فتح و حماس مفید فایده نبوده است.
وی در ادامه خطاب به تمامی گروه های فلسطینی اعلام کرد: حماس برای تشکیل رهبری واحد برای انتفاضه قدس آماده است.
عضو ارشد حماس افزود : گروه های فلسطینی برای وارد شدن به انتفاضه آماده هستند اما برخی از گروه‌ها هنوز مردد هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.