سفیر جمهوری فنلاند در ایران با اشاره به اینکه زمینه صادرات محصولات سمنان به سایر کشورها وجود دارد از احداث خط ریلی فنلاند ـ ایران خبر داد و گفت: باید شرایط ارتباط علمی بین فنلاند و استان سمنان فراهم شود.

راه‌آهن فنلاند ـ ایران احداث می‌شود/ زمینه صادرات محصولات سمنان به سایر کشورها وجود دارد

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، هاری کِمراینِن پیش از ظهر امروز در نشستی صمیمی با فعالان اقتصادی استان سمنان در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: استان سمنان ظرفیت‌های صنعتی و معدنی بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه این ظرفیت‌ها بستر مناسبی را برای ایجاد رابطه تجاری این استان با کشور فنلاند فراهم کرده است خاطرنشان کرد: فنلاند اهمیت زیادی را به صنایع و معادن و فعالیت در این بخش می‌دهد.

سفیر کشور فنلاند در ایران افزود: همین صنعت و معدن غنی در استان سمنان می‌تواند سبب شود تا ارتباط تجاری مناسبی بین این استان و فنلاند ایجاد شود.

کِمراینِن با اشاره به مشکل منابع آبی موجود در استان سمنان و محدودیتی که این مشکل برای صنعت و معدن استان کویری سمنان ایجاد کرده است؛ بر ضرورت همکاری علمی فنلاند با استان سمنان برای حل این مشکل تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از پساب‌ها می‌تواند راهکار مناسبی برای تأمین آب صنایع و معادن در استان سمنان باشد خاطرنشان کرد: زمینه انتقال فناوری تصفیه پساب به ایران، از طرف کشور فنلاند وجود دارد.

سفیر کشور فنلاند در ایران با بیان اینکه محصولات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و استان سمنان نیز از کیفیت مناسبی برای صادرات برخوردارند افزود: سبزی‌ها و محصولات باغی استان سمنان می‌تواند به همه کشورهای دنیا صادر شود؛ چراکه از کیفیت بالایی برخوردار است.

کِمراینِن با بیان اینکه مسیر راه‌آهن هلسینکی فنلاند به تهران با پیشرفت مناسبی در حال تکمیل است ابراز امیدواری کرد: این خط ریلی که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد زمینه افزایش ارتباط‌های تجاری و اقتصادی را بین ایران و فنلاند فراهم کرده و دستاوردهای زیادی را نیز برای استان سمنان دارد.

وی با اشاره به بازدید خود از دانشگاه سمنان، ایجاد ارتباط علمی بین این دانشگاه و دانشگاه‌های فنلاند و فراهم شدن زمینه تحصیل دانشجویان علاقه‌مند در این دانشگاه‌ها را خواستار شد و افزود: فناوری‌های نوین بهره‌وری استفاده از انرژی نیز می‌تواند از طرف کشور فنلاند در اختیار ایران و استان سمنان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.