نخستین انسانهایی که توسط شرکت اسپیس ایکس راهی مریخ خواهند شد باید این احتمال را هم در نظر داشته باشند که شاید در این سیاره بمیرند.

نخستین مسافران مریخ برای مرگ آماده باشند

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، الون ماسک مالک شرکت اسپیس ایکس در سخنرانی اخیر خود که در آن جزئیات بیشتری درخصوص اعزام نخستین گروه از مسافران این شرکت به مریخ مطرح شد، اعلام کرد که این افراد باید احتمال پایان یافتن زندگی شان در سیاره سرخ را هم مد نظر قرار دهند.
اسپیس ایکس اعلام کرده که طی ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده قصد دارد حدود یک میلیون انسان را راهی مریخ کند. این سفرها با استفاده از سیستم پیشرفته حمل و نقل فضایی موسوم به ITS صورت خواهد گرفت که ماسک در سخنرانی اخیرش به آن پرداخته است.
این فضاپیما نوعی سیستم فضایی است که تاکنون نمونه ای از آن ساخته نشده است.
بر اساس چشم اندازی که مالک اسپیس ایکس ترسیم کرده است حداقل یکهزار فضاپیما از نوع ITS که هر یک بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ مسافر در خود جای داده اند به طور همزمان راهی مریخ خواهند شد. این پروازها از مدار زمین صورت می گیرد.
با این حال وی به این واقعیت هم اشاره دارد که قرار نیست همه چیز بر اساس برنامه ریزیهای از پیش صورت گرفته به پیش رود.
ماسک در این خصوص می گوید: فکر می کنم نخستین سفرها به مریخ واقعا بسیار خطرناک باشد. در این سفرها احتمال مرگ بالا خواهد بود. ماسک با اشاره به این واقعیتها توصیه نمی کند که کودکان در این پروازها راهی مریخ شوند.
وی همچنین گفت: اساسا با یک پرسش مهم روبرو هستیم: آیا برای مردن آمادگی دارید؟ اگر پاسخ مثبت است پس شما می توانید یکی از نامزدهای سفر به مریخ باشید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.