معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از تهیه و تدوین طرح تامین امنیت هیئات مذهبی و اجرای آن در صورت تصویب شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

طرح تامین امنیت هیئات مذهبی روی میز شورای عالی امنیت ملی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،  محمدحسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور پیرامون تمهیدات معاونت متبوعش برای برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری در ایام محرم در امنیت کامل گفت: یک دستورالعملی به صورت خاص و ویژه و آن هم برای اولین بار تهیه کردیم که در شورای امنیت کشور طرح می‌شود و در صورت تصویب ابلاغ خواهد شد.
وی افزود: با این دستورالعمل تمامی کشور اعم از شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها مکلف خواهند شد بر اساس آن اقدامات مضاعفی را برای امنیت مراسمات مذهبی انجام دهند.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: البته همه ساله همه دستگاه‌های کشور، شوراهای تامین استان‌ها، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، بسیج، سپاه و حتی مرزداران اعم از ارتش و سپاه اقداماتی را در حوزه خود انجام می‌دهند.  
ذوالفقاری در ادامه افزود: امسال با توجه به شرایط ویژه‌ای که وجود دارد و احیاناً تهدیدات تروریستی که امکان دارد متوجه ما شود، بررسی‌هایی صورت دادیم و دستورالعملی را آماده کردیم که در شورای امنیت کشور مطرح می‌شود.
وی پیرامون جزئیات دستورالعمل تامین امنیت مراسم مذهبی در ایام محرم گفت: در همه بخش‌ها برنامه‌ریزی شده است، هم برای نظم و امنیت، هم برای عدم دخالت و یا اقداماتی که ممکن است برخی افراد یا گروه‌ها به صورت انفرادی در مراسمات مذهبی داشته باشند.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور  در پایان گفت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه‌های بهداشتی و تغذیه نیز وجود دارد که نظارت بیشتری صورت گیرد که از آن رهگذر نیز خطری متوجه مردم و عزاداران نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.