قدس آنلاین: زندگی حسینی یعنی زندگی مهدوی داشتن و فهم عاشورا یعنی بسترسازی برای ظهور. ما اگر در بسترسازی برای ظهور آرام هستیم و گام هایمان جدی نیست چون محرم را جدی نگرفته ایم. این مسئله ای است که باید جدی برای آن کار کرد.

بهترین راه در زمینه سازی برای ظهور!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبستان، حجت الاسلام محمد صادق کفیل، معاون آموزش، فرهنگ و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود علیه السلام تصریح کرد: نفس عزاداری برای امام حسین علیه السلام، یک حرکت مهدوی است و شاید بتوان گفت که هیچ چیز به اندازه عزاداری برای امام حسین علیه السلام و حسینی شدن و شرکت در هیئات و فهم تدریجی عاشورا، به ظهور کمک نمی کند.

وی افزود: بهترین راهکار برای ایجاد جامعه منتظر و بسترسازی برای ظهور حضرت، احیاء و پررنگ کردن و رونق دادن به مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام است. اگر جامعه ما ذره ای از کربلا را می فهمید، عطش انتظارش صد چندان می شد. اگر جامعه با کربلا زندگی می کرد زندگی او مهدوی بود.

معاون آموزش، فرهنگ و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود علیه السلام خاطرنشان کرد: زندگی حسینی یعنی زندگی مهدوی داشتن و فهم عاشورا یعنی بسترسازی برای ظهور. ما اگر در بسترسازی برای ظهور آرام هستیم و گام هایمان جدی نیست چون محرم را جدی نگرفته ایم. این مسئله ای است که باید جدی برای آن کار کرد.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به این مطلب که چند نکته قابل توجه در این رابطه وجود دارد گفت: افرادی که به کربلا آمدند و با امام حسین علیه السلام همراه شدند و تا لحظه آخر نیز ماندند «خود» را ندیدند، امام را دیدند، دین را دیدند و خدا را دیدند.

وی تصریح کرد: مهم ترین دلیل برای این که برخی با وجود این که امام حسین علیه السلام را تا حدی می شناختند، هدف را می شناختند و می دانستند که حق با امام است، اما همراه امام نیامدند، «خودخواهی» بود. نیامدند چون می خواستند زندگی کنند. استدلال این افراد این بود که می گفتند نمی آییم چون آمدن همراه شهادت است. می دانیم مسیر، مسیر درستی است اما دنیا و زندگی دنیا اجازه نمی دهد.

حجت الاسلام کفیل در ادامه تاکید کرد: مهم ترین دلیل جدایی از امام علیه السلام خودخواهی است. خود را دیدن و سرگرم دنیا شدن است. که در کربلا اتفاق افتاد و نمونه های تاریخی آن نیز بسیار است.

وی با اشاره به دوران غیبت و وضعیت کنونی جامعه اسلامی گفت: مهم ترین دلیل جدایی از امام عصر عجل الله تعالی فرجه نیز همین است. یعنی فرد می داند حق چیست؛ می داند طریق درست کدام است؛ برکات دین داری را می داند؛ ولی با دین فاصله دارد چون می گوید می خواهم با این دنیا و اهل دنیا زندگی کنم. می خواهم در میان اهل دنیا طرد نشوم.

کارشناس مهدوی خاطرنشان کرد: عصاره ظهور یک کلمه است و کل ظهور در دو کلمه خلاصه می شود که عبارت است از « تبدیل خودخواهی به خدا خواهی». انسان «خود گرا» حسینی نبوده، مهدوی نیست و در ظهور نیز همراه امام نیست. انسان خودگرا نمی تواند با امام همراهی کند. این یک شاخص است و برای این شاخص باید سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: یک مصداق تاریخی این ماجرا، عبید الله بن حر جعفی است. او امام حسین علیه السلام را در منزل 19 ملاقات کرد، حضرت به او فرمودند: «با ما بیا» کسی را فرستادند به دنبال او، نیامد؛ سپس شخص حضرت به دنبال او رفتند. عبیدالله گفت: می دانم مسیر شما درست است می دانم طریق همین است می دانم سعادت همین است اما نمی آیم. از او دلیل نیامدن را پرسیدند؟ گفت: می خواهم زنده بمانم و زندگی کنم.

حجت الاسلام کفیل گفت: این فرد امام معصوم را می شناسد، راه امام را می شناسد، می داند راه امام، راه بهشت و راه سعادت است اما می گوید :« می خواه زندگی کنم» . شیعه می داند با ولایت بودن سعادت است ولی گاهی عوامل مختلف مانند نگاه مردم، رضایت جامعه و یا زندگی اهل جامعه او را از حق جدا می کند. ما اشتباهات را می دانیم اما انجام می دهیم تا در دنیا و میان اهل دنیا پذیرفته شویم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.