قدس آنلاین- تبریز: جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با ارائه گزارشی از فعالیت های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی رنگ و بوی تبریز 2018 به خود گرفت.

تبریز 2018 باید صبغه مردمی به خود بگیرد / سایر ادارات هم در خصوص تبریز 2018 پای کار بیایند/تبریز در مسیر گردشگری شهرهای ایران نیست

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به عنوان مدعو حضور داشت که گزارشی از عملکرد و برنامه ها در خصوص تبریز 2018  ارائه داد.

بعد از ارائه گزارش توسط آبدار، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از منظرهای مختلف موضوع تبریز 2018 را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نورمحمدزاده: «دونیادا باریش لازیمدی» / تبریز 2018 باید صبغه مردمی به خود بگیرد

علاالدین نورمحمدزاده در این جلسه با تاکید بر ضرورت توجه جدی و تسریع در آماده سازی مقدمات لازم برای تبریز 2018 اظهار داشت: برای اینکه نتیجه مطلوبی از مسئله تبریز 2108 بگیریم باید این موضوع شکل مردمی به خود بگیرد زیرا تا زمانی که یک جریان حالت مردمی نداشته باشد نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز آبدار کردن مهرانه رود، احیای کنسولگری های قبل از انقلاب در تبریز و توجه به جلوگیری از بازنمایی نادرست در خصوص تبریز را از ضروریات دانست.

نورمحمدزاده با تاکید بر ضرورت ترویج و آموزش برخورد مناسب و درست با میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی گفت: باید در برنامه های مختلف بخصوص سریال های تلویزیونی استانی مهربانی و میزبانی شایسته را ترویج دهیم مردم ابتدا باید با یکدیگر مهربانانه برخورد کنند و به دنبال آن طبیعتا با توریست و گردشگر نیز برخورد مهربانانه ای خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه هر گردشگری که به تبریز می آید باید با خاطری خوش از این شهر برود و به مبلغ تبریز تبدیل شود گفت: هر گردشگری که به تبریز می آید باید یک جمله از تبریز یاد بگیرد.

نورمحمدزاده با طرح جمله «دونیادا باریش لازیمدی» برای آموزش به گردشگران گفت:  ما مردم ایران بخصوص مردم تبریز مردمان صلح دوست و انسان دوست هستیم بایدجلمه ای یاد توریست بدهیم که این خصوصیت که یک ارزش جهانی است را داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه باید به شهرهای پیرامونمان اهمیت دهیم گفت: پیشنهاد من این است که به نام هر کدام از شهرهای استان خیابانی در تبریز نامگذاری شود  زیرا تبریز متعلق به این شهرها هم هست.

علیرضا نوای باغبان: مسئله اصلی ما فعالیت قبل از تبریز 2018 است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه تبریز 2018 خواهد آمد و با توانمندی هایی که در مجموعه مدیریتی شهر وجود دارد به خوبی نیز سپری خواهد شد اظهار داشت: من نگران برنامه هایی که باید در سال 2018 باید اجرا کنیم نیستم بلکه نگرانی اصلی این است که تا آن زمان چه کارهایی را باید بکنیم و آیا این کارها را خواهیم توانست به سرانجام برسانیم؟

علیرضا نوای باغبان ادامه داد: تا سال 2018 باید خط یک مترو تبریز  مورد افتتاح قرار گیردو برای اینکار ضرورت برگزاری جلسات چند جانبه، برنامه ریزی و تخصیص منابع مورد نیاز به چشم می خورد بایدد شورای شهر، هئیت مدیره سازمان قطار شهری و بالاخص دولت محترم به فکر تامین منابع مالی لازم برای تکمیل خط یک مترو تبریز باشند.

وی با تاکید بر اینکه تعادا اتوبوسهای شهری تبریز قطعا باید افزایش یابد تا حمل و نقل مسافر و سیستم حمل و نقل عمومی به سمت وضعیت استاندارد حرکت کند افزود: برای رسیدن به حالت استاندارد سیستم حمل و نقل عمومی حداقل نیاز به فعالیت 1200 دستگاه اتوبوس در تبریز داریم که قطعا برای تامین آن بودجه بالا و منابع مالی زیادی نیاز خواهیم داشت.

باغبان در پایان افزود: باید تبریز 2018  را برای سال های بعد از آن فرصت قرار دهیم. این سال سال شناساندن تبریز خواهد بود و این سال شروعی جدید برای توسعه صنعت گردشگری در تبریز و شمالغرب خواهد بود.

بابایی اقدم: خانه ستارخان باید به روی گردشگران باز باشد / تبریز باید در مسیر تورهای گردشگری قرار گیرد

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: متاسفانه در حال حاضر تبریز در مسیر گردشگری شهرهای ایران نیست و تورهایی گردشگری که به کشور می آیند تبریز را در برنامهای سیاحتی خود قرار نمی دهند.

فریدون بابایی اقدم با تاکید بر اینکه باید با ایجاد سازو کارهایی و دعوت از آژانس ها و تورهای خارجی به تبریز فکری برای حل این مسئله بکنیم گفت: توجه به مسائل نرم افزاری در کنار توسعه زیرساختها نیز یکی از مسائلی است که به نظرم نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر گردشگران امکان بازدید از خانه ستارخان را ندارند بر ضرورت امکان گردشگران از این خانه تاکید کرد.

آهور: گردشگران به خاطر داشته ها و هویت تبریز به این شهر می آیند/ همایش ملی تبریز 2018 برگزار شود

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: گردشگرانی که به تبریز خواهند آمد به خاطر هویت، داشته ها و پتانسیل های تبریز خواهند آمد که ما باید اینها را احیا کنیم و به گردشگران نشان دهیم.

ایران آهور با اشاره به ایتکه بازار تبریز فرصت بی نظیر جذب گردشگر به این شهر می باشد گفت: بازار تبریز میراث جهانی ثبت شده است و باید زیرساختهای هتل و رستوران را در این حدوده این بازار بزرگ ایجاد کینم.

آهور با پیشنهاد برگزاری همایش ملی تبریز 2018 گفت: باید در راستای اقدامات نرم افزاری برای سال 2018 همایش بزرگ ملی تبریز 2108 برگزار کنیم که در صورت راه اندازی مرکز پژوهشهای شورا این مرکز می تواند در این خصوص فعال باشد و قطعا خواهیم توانست از نتایج مثبت چنین ه مایشی استفاده نماییم.

 سعید محدث: سایر ادارات هم در خصوص تبریز 2018 پای کار بیایند / تبریز شهر بدون خانه ها و پانسیون های  اجاره ای

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت:  مبحث تبریز 2018 زمانی جا می افتد که ادارات ذینفع دیگر هم پای کار باشند.

سعید محدث با اشاره به عدم وجود حتی یک دستگاه تونل انتقال مسافر (جت وی) در فرودگاه تبریز گفت: شایسته تبریز نیست که فرودگاه بین المللی تبریز حتی یک دستگاه تونل انتقال مسافر به سالن فرودگاه را نداشته باشد و مسافران در اکثر اوقات سال در یک لحظه تفاوت چند درجه دما در هواپیما و هوای آزاد را تحمل کنند.

محدث در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه در تبریز مقوله منزل اجاره ای جای نیفتاده است اظهار داشت: هتل های موجود کفاف مسافران و گردشگران رانمی دهند و امروز تمامی هتل های تبریز پر بوده و نیاز به توسعه تخت های اقامتی در شهر داریم اما در کنار آن باید به سمت تشویق دارندگان منازل مسکونی به ایجاد درآمد از این منازل و ارائه منازل اجاره ای به گردشگران توسط شهروندان بنماییم.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه باید رویکرد و تغییر نگرش و تفکر دهیم و روش بینابین برای حل برخی مشکلات ایجاد کنیم، گفت: افرادی که ساختمانهای ده طبقه دارند باید امکانات دهیم که این ساختمانها را در 2018 به هتل دو و سه ستاره تبدیل کنند.

سعید محدث در پایان سخنان با اعلام اینکه اگر مسئولان استانی اراده نکنند به تنهایی از دست شهرداری کاری ساخته نیست گفت: سایر دستگاههای استانی هم باید برای تبریز 2018 فعالیت کنند به عنوان مثال اگر راه سهند تبریز باز نشود توریستی که به کندوان می رود از جاده دیزل آباد که دهها معضل دارد و همواره ترافیک سنگینی را تحمل می کند را باید استفاده کند.

جعفر مدبر: همه وظیفه داریم مردم را امیدوار کنیم / بی هنری است اگر همیشه عیوب خود را مطرح کنیم

مدبر عنوان کرد: 2018 فرصتی برای برداشتن قدم های بزرگ و توسعه و مطرح شدن تبریز در سطح جهانی خواهد بود

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز 2018 بهانه و فرصتی است تا بتوانیم قدم های بزرگ و اثرگذار برای توسعه و مطرح شدن شهر زیبایمان تبریز در سطح جهان برداریم.

جعفر مدبر ادامه داد همه کسانی ما اگر علاقه ای به تبریز داریم باید دست به دست هم دهیم و همدلی ایجاد کنیم زیرا هدف همه ما بزرگ کردن تبریز و بلند آوازه کردن نام تبریز است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: باید در کنار توانمندی ها و اقدامات مثبت ضعف و ایرادات را هم ببینیم و برای رفع آن تلاش کنیم اما بی هنری است که همیشه عیوب خود را مطرح می کنیم و توانایی ها و کارهای مثبت را نادیده بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آثار ثبت شده تاریخی تبریز از اصفهان و شیراز زیاد است گفت: این از ضعف عملکرد گذشتگان بوده است که جایگاه فعلی توریسم در تبریز در خور و شایته این شهر نیست و باید جایگاه توریسم تبریز را بازبایی کنیم.

مدبر با ارائه این پیشنهاد که شهرداری برای 2018 یک سری پروژه های گردشگری را طرح کند گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی در درجه اول متعلق به کل کشور است بعد تبریز و باید از امکانات ملی نیز استفاده در این راستا استفاده کنیم و ضروری است نماینگان مجلس نیز باید ورود کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: : هر کس در هر جایی برای تعالی شهر تبریز تلاش می کند باید دستش را بوسید و به وی افتخار کرد.

مدبر ادامه داد: تبریز در طول تاریخ و حتی امروزه از دو دسته رنج می برد یکی دوستان نادان و یکی دشمنان دانا که نخواسته اند این شهر به جایگاه تاریخی و حتی سیاسی خود دست یابد.

وی ادامه داد: هرکس در هر مقام تلاش کند مردم را ناامید کند ظلمی به اهداف مقدس نظام و تعالی تبریز و مردم و کشور است

جعفر مدبر گفت: همه وظیفه داریم مردم را امیدوار به آینده کشور و شهرمان امیدوار کنیم  این بی هنری است اگر همیشه عیوب خود را مطرح کنیم هر کس در مردم ناامیدی ایجاد کند به انقلاب و اسلام ظلم می کند.

ایرج شهین باهر : جذب اعتبارات ملی برای آمادگی برای 2018 ضروری است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت جذب اعتبارات ملی برای آمادگی تبریز برای 2018 تاکید کرد.

ایرج شهین باهر با تاکید بر اینکه انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی در 2018 متعلق به کل کشور است گفت: این سال مختص تبریز نیست و معلوم نیست که چند سال طول می کشد تا چنین عنوانی به یکی از شهرهای کشورمان اختصاص یابد بدین جهت باید دولتمردان اعتبارات ملی را نیز برای آماده سازی تبریز برای این سال اختصاص دهند.

وی بر ضرورت اجرای مطالعات تطبیقی برای تبریز 2018 تاکید کرد و گفت: باید با بررسی اقدامات انجام شده در خصوص گردشگری در سایر شهرها بخصوص مطالعات تطبیقی در شهرهای مشابقه و شهرهایی که پیش از ما این عنوان را کسب کرده بودند ضروری است.

ایرج شهین باهر ادامه داد متاسفانه در کتابهای درستی از تبریز و بناهای تاریخی و قابلیت های این شهر بزرگ و تاریخی نامی برده نمی شود این برای هر تبریزی جای سوال د ارد که مثلا چرا در پاسپورت کشورمان شهرهای کوچک هم نماد و نشانه ای دارند اما تبریز نه!

فخر آذر: 2018 فرصتی برای نشان دادن خوبی های تبریز

عضو شورای اسلامی شهر تبریز سال 2018 را فرصت مغتنمی برای نشان دادن خوبی ها و زیبایی های تبریز به جهانیان دانست.

علی فخر آذر گفت: باید زمینه را برای مردمی شدن تبریز 2018 فراهم کنیم و مردم را برای این کار پای کار بیاوریم تا به نتیجه مطلوبی که مد نظر داریم دست یابیم.

عضو شورای شهر ادامه داد: ما باید مردم را تکریم و احترام نماییم تا مردم نیز برخورد مهربانانه و کریمانه با گردشگران و توریست های داخلی و خارجی داشته باشند.

سعید حاجی زاده: نتوانسته ایم تبریز را در خود شهر، استان، کشور و دنیا بشناسانیم

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مشکل اصلی گردشگری تبریز این است که نتوانسته ایم در داخل و خارج از استان  کشور و خارج از کشور تبریز را بشناسانیم.

سعید حاجی زاده افزود: در کنار فعالیت های عمرانی باید ظرفیت و انرژی اصلی را برای معرفی تبریز و اقدامات آموزشی و تبلیغی برای شناساندن تبریز  قرار دهیم

وی با اشاره به اینکه هدف غایی تبریز 2018 تبدیل تبریز به عنوان مقصد گردشگری در داخل و خارج کشور است گفت: استفاده از طرفیت رسانه ها برای ایجاد علاقه مندی و حساسیت مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت مردمی بودن موضوع تبریز 2018 بر ضرورت ورود دولت و اختصاص بودجه ملی برای برگزاری این رویداد فراملی تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.