خط قرمز- سعید کوشافر: زن در خانه‌اش نشسته بود و داشت برای فصل زمستان برخی سبزیها و صیفی‌جات را آماده می‌کرد، دیروز برای خرید به سبزی فروشی محل رفته بود، کلی خرید داشت اما شاگرد مغازه سبزی فروشی مثل همیشه نبود، نگاههای هیز و چشم چرانی‌های او باعث شد تا زن خریدش را نصف و نیمه انجام داده و به خانه برگردد.

پایان دعوای تلگرامی هووها در مقر پلیس فتا

به محض بازگشت به خانه مقابل آیینه قرار گرفت، نه حجابش اشکالی داشت و نه آرایشش غیرمعمول بود، اصلاً هیچ فرقی با روزهای قبل نداشت، پس دلیل چشم چرانی‌های زیاد شاگرد سبزی فروش چه بود، اندکی که با خودش فکر کرد دید، خانم همسایه طبقه بالا بر خلاف شاگرد سبزی فروش که زیادی دور و برش می‌چرخید، خیلی سرد جواب سلامش را داد.

همینطور که سبزی‌ها را داخل فریزر می‌گذاشت به این مسأله هم فکر می‌کرد که چه اتفاقی افتاده است اما هر چه بیشتر فکر می‌کرد کمتر به نتیجه می‌رسید.

غرق در همین افکار بود که تلفن خانه زنگ خورد، آنسوی خط خواهر شوهرش بود، این هم جای تعجب داشت، خواهر شوهری که سال به سال احوال او را نمی‌پرسید و اصلاً از او تنفر بود، چطور شد که به او زنگ زده است، گوشی را برنداشت، اصلاً حوصله نداشت امروز که حال و حوصله درستی ندارد با او هم یک به دو کند، این خواهر شوهرش همانی بود که سالها قبل زیر پای شوهرش نشسته بود تا زن دوم بگیرد، همانی که وقتی هم خانواده با زن دوم شوهرش مخالفت کردند، او پشتش ایستاد و در تمام مدت قهر آنها شوهرش را به خانه‌اش مهمان کرده بود.

تلفن دوباره زنگ خورد، دوباره همان خواهر شوهرش بود، کنجکاوی به دلش چنگ انداخته بود، یعنی چکار دارد که پشت سر هم تماس می‌گیرد، شاید اتفاقی افتاده باشد؟

زن اینبار گوشی را برداشت. خواهر شوهرش با همان لحن طعنه آمیز همیشگی به او گفت که انگار چشم شوهرت را دور دیدی که عکسهای آنچنانی خودت را به نمایش گذاشتی!

زن از این حرف حسابی جا خورد، اما او که هرگز عکس خودش را در شبکه‌های اجتماعی نگذاشته بود پس دست به کار شد و وقتی اندکی جست‌وجو کرد با پروفایلی مواجه شد که عکسهای وی در آنها به چشم می‌خورد، آن هم عکسهای کاملاً خصوصی.

او می‌دانست که کسی جز هوویش پشت این مسایل نیست، اما نمی‌توانست آنرا اثبات کند، شوهرش هم بخاطر همین مسأله بشدت تحقیرش کرد و مورد سرزنشش قرار داد، او که زندگی‌اش را در خطر می‌دید دست به دامان قانون شد. شکایت و سپس ارجاعش به پلیس فتا گره از این معما گشود، مأموران پلیس فتا پس از شنیدن سخنان این زن شاکی درباره پیام‌های تند و توهین آمیز هوویش مسأله را مورد بررسی قرار دادند و پس از تحقیقات تخصصی و فنی به همان زنی رسیدند که مورد ظن شاکی قرار داشت. متهم که هووی شاکی بود به پلیس فتا احضار شد، او حاضر به پذیرش موارد اتهامی نبود اما وقتی مقابل مستندات و ادله افسران پلیس فتا قرار گرفت راهی جز بیان حقیقت ندید و به ساختن پروفایلی با عکسهای هوویش اعتراف کرد.

او گفت که دلم از هوویم پر بود، می‌خواستم هر طور شده کاری کنم که شوهرم از او دلسرد شود، پس با عکس او پروفایلی در تلگرام ساختم و با چند مرد و پسر ارتباط برقرار کردم و حتی عکسهای هوویم را برای آنها ارسال کردم تا او را بدنام کنم، اما هرگز گمان نمی‌کردم سر و کارم به پلیس و دادگاه بیفتد.

اگر چه این داستان بود اما مشابه آن اتفاقی است که در همین حوالی رخ داد و به گفته رئیس پلیس فتا خراسان رضوی متهم شناسایی و راهی دادسرا شد.

سرهنگ جهانشیری در تشریح این خبر به خبرنگار خط قرمز گفت: با عنایت به شکایت مطروحه از سوی خانمی میانسال مبنی بر انتشار اکاذیب و پیرو ارجاع پرونده از طرف مقام قضایی به پلیس فتا، پرونده در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی به عمل آمده بر روی مستندات ارایه شده از سوی شاکی توسط کارشناسان پلیس فتا و همچنین بررسی تلگرام در گوشی مورد استفاده شاکی، پس از پیگیری‌های به عمل آمده و بهره‌گیری از روشهای فنی زنی 23 ساله، که همسر دوم شوهر شاکی (هووی شاکی) بوده شناسایی و به پلیس فتا احضار شد و از وی تحقیق صورت گرفت. متهم که زنی جوان بود پس از قرار گرفتن در برابر ادله دیجیتال و مدارک مستند ارایه شده از سوی پلیس به جرم خود اقرار کرد و گفت: قبول دارم که مطالبی توهین آمیز از طریق پیامک و شبکه تلگرام از طریق من برای شاکی ارسال شده است.

همچنین بنده از عکس شخصی شاکی به عنوان تصاویر پروفایل شخصی‌ام در شبکه اجتماعی تلگرام استفاده و پس از ارتباط با مردان عکس‌های شاکی را به جای عکس خودم برای آنان ارسال کرده‌ام. این زن جوان هدفش از این اقدام را خصومت میان دو هوو عنوان کرد و گفت: ناراحتی‌هایی بین من و شاکی از مدتی قبل وجود داشته که باعث شده دست به این کار بزنم. به گفته سرهنگ جهانشیری پس از پایان تحقیقات پرونده تکمیل و به همراه متهمه جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.