توصیه به شورای شهر جهت شفاف‌سازی بودجه خود، منع قانونی نظارت شورا بر شهرداری تهران و دروغ بودن «املاک نجومی» و رویت همه اسناد آن توسط یاشار سلطانی از جمله محورهای مطروحه در نشست مجمع نمایندگان تهران با شورای شهر تهران بود.

منع قانونی نظارت شورا بر شهرداری تهران/ همه اسناد قانونی بودن املاک به خبرنگار ارائه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه 12 مهرماه در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان و اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه روزانه 3 میلیون نفر از شهرک‌های اقماری وارد تهران می‌شوند، گفت: خیلی از مسائل در حوزه حمل‌ونقلی در شهر تهران با تدبیر قابل‌حل است.

وی بر نقش اثرگذار شورای شهر تهران در فضای فرهنگی شهر تأکید کرد.

* مجلس منتظر لایحه دولت نمی‌ماند

در ادامه مصطفی کواکبیان دیگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس همان‌طور که منتظر لایحه جامع انتخاباتی از سوی دولت نمی‌ماند، درباره مدیریت یکپارچه شهری نیز منتظر لایحه دولت نخواهد ماند.

وی افزود: دوستان شورای شهر از موضوع تحقیق و تفحص درباره واگذاری املاک نجومی استقبال کنند، اما بعضی مصاحبه می‌کنند و می‌گویند این کار دخالت در شورای شهر است.

* شورای شهر در شفاف سازی بودجه خود پیشقدم شود

محمدجواد فتحی نماینده دیگر تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه انتظار از شورای شهر تهران را شفافیت بودجه و گزارش به مردم خواند و گفت: خوب است که شورای شهر در این امر پیشقدم شود.

* سه بار رشوه در سه مراجعه به شهرداری

وی از ضرورت اصلاح روال‌های اداری شهرداری تهران سخن گفت و با تصریح بر اینکه روال کنونی منجر به مفسده است، خاطرنشان کرد: من برای ساخت یک ساختمان سه بار به شهرداری مراجعه کردم و هر سه بار کارم به پرداخت رشوه منجر شد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت:‌ساختمان‌های مجلل تهران جلوی چشم مردم است و آنان این را برنمی‌تابند؛ چراکه حس می‌کنند از جیب‌شان برای تشریفات استفاده می‌شود.

* یک لیوان آب طالبی 24 هزار تومان ارائه می‌شود

همچنین فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تأکید بر ضرورت کنترل باغ‌موزه‌های شهر تهران، گفت: در اغلب این باغ‌موزه‌ها کار فرهنگی صورت نمی‌گیرد و در بعضی از آنها در منطقه یک شاهد بودیم یک لیوان آب طالبی 24 هزار تومان ارائه می‌شود.

وی از اعطای مجوز به احداث ساختمان‌های چندطبقه در کوچه‌های تنگ و باریک شهر تهران انتقاد کرد.

* در مقاطعی که نظارت و اجرا هم‌خط بودند، فسادها رو نمی‌شد

عبدالرضا هاشم زایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه فساد در همه دستگاه‌ها نهادینه شده است، گفت: در مقاطعی که نظارت و اجرا هم‌خط بودند، این فسادها رو نمی‌شد.

وی ادامه داد: حقوق‌های نجومی را دوستان مقابل ما مطرح کردند و بی خود گفتند؛ چراکه فقط 0.3 درصد از مدیران دریافت نجومی داشتند.

هاشم‌زایی گفت: ما پرونده‌های 50-40 هزار میلیاردی فساد داریم که بایگانی شده است.

وی با ذکر این نکته که مسائل ملی تحت تأثیر مسائل جناحی قرار گرفته، خاطرنشان کرد: ما قانون زیاد داریم،‌ اما در نظارت مشکل داریم.

به گزارش فارس مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه 90 درصد موارد مطروحه در این جلسه تکرار مطالب نشست‌های قبلی مجمع نمایندگان استان تهران با اعضای شورای شهر است، گفت: نمایندگان تهران حتماً «تهران‌گردی» را در برنامه‌های خود بگذارند.

وی با انتقاد از طرح ایرادات نمایندگان مجلس به شهرداری در جلسه مشترک با شورای شهر، گفت: آیا درست است ما هم هر اشکالی را که دولت دارد در این جلسه با شما مطرح کنیم؟

* 90 درصد احکام ماده 100 اجرا نمی‌شود

شاکری گفت: 90 درصد احکام ماده 100 اجرا نمی‌شود و اگر صد سال دیگر هم این جلسات تشکیل شود، مشکلی حل نمی‌شود مگر نمایندگان در این باره چاره‌ای بیندیشند.

* املاک نجومی یک دروغ بزرگ است

معصومه آباد دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در سخنانی برگزاری نشست‌های مشترک مجمع نمایندگان استان تهران با اعضای شورای شهر تهران را موجب جلوگیری از قضاوت‌های عجولانه عنوان کرد و گفت: من خود یکی از صاحبان املاک نجومی بودم و اولین کسی بودم گفتم بررسی را از خود من شروع کنید؛ چراکه این یک دروغ بزرگ است.

* همه اسناد به یاشار سلطانی نشان داده شد

وی از لزوم سپردن تحقیق و تفحص از موضوع واگذاری املاک از سوی شهرداری به یک نهاد فرادست سخن گفت و تصریح کرد: من به آقای «یاشار سلطانی» همه اسناد را نشان دادم؛ گفتم این سند مادر است و نه من بهره‌بردار این ملک بوده‌ام و نه آنجا ساکن بوده‌ام.

همچنین محسن سرخو عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با اشاره به نیاز تهران به 740 کیلومتر مترو و 12 هزار اتوبوس اظهار داشت: اکنون تهران 6 هزار اتوبوس دارد که 2 هزار دستگاه آن فرسوده است.

* 90 درصد نمایندگان شهرستان‌ها بعد از اتمام نمایندگی خود در تهران می‌مانند

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 90 درصد نمایندگان شهرستان‌ها بعد از اتمام نمایندگی خود در تهران می‌مانند.

* قانون شوراها دستپاچه تدوین شده است

گزارش فارس حاکی است احمد مسجدجامعی یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز در سخنان خود بسیاری از فسادهای مالی در شهرداری‌ها را ناشی از درآمدهای ناپایدار خواند و با اشاره به اینکه قانون شوراها دستپاچه تدوین شده است، گفت: قوانین ما اجازه نظارت شورا بر شهرداری را نمی‌دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: نباید از موضوع حقوق‌های نجومی و یا املاک نجومی خوشحال شویم، بلکه باید شعار مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را در دستور بگذاریم.

* 99 درصد مسائل شهری، غیرسیاسی است

محسن پیرهادی یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران نیز با تصریح بر اینکه نباید نسبت به کارهایی که در تهران صورت گرفته‌، بی‌انصافی صورت گیرد، گفت: امروز مخالفان جمهوری اسلامی هم قائلند که در تهران کارهای بزرگی صورت گرفته، لذا اگر کسی اینها را نمی‌بیند برود مشکل خود را حل کند.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: 99 درصد مسائل شهری، غیرسیاسی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.