۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: 461893

محققان دریافتند به دلایل خاصی رابطه زوجین در زندگی مشترک آن ها تاثیرگذار است.

سردی زندگی مشترک در سایه آتش داغ "تلگرام"

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  پژوهشگران در ایالات متحده بر روی این موضوع که چگونه سلفی روابط عاشقانه را تحت تاثیر قرار می دهد مطالعه کردند.
این تیم در طول تحقیقات خود به کمک یک پرسش آنلاین سعی کردند بفهمند چرا سلفی گرفتن در برخی زوجین بر کیفیت زندگی و روابط آنها تاثیر منفی می گذارد.
محققان در دانشگاه بوستون و دانشگاه پانتیفیکال شیلی ۳۱۴ نفر بین رده سنی ۱۸ تا ۶۵ ساله را در مدت یک سال مورد بررسی قرار دادند.
محققان از زوجینی که عکس خود را در صفحه مجازی به اشتراک می گذاشتند خواسته شد تا به پرسش هایی مانند "من دوست دارم در مرکز توجه قرار گیرم"، "من زمانی احساس رضایت می کنم که همه شایستگی مرا تصدیق کنند"و "من دوست دارم در آینه به خودم نگاه کنم" پاسخ داده و با توجه به خود نمره یک تا پنج به آن ها بدهند.
در نتایج تحقیقات مشخص شد که یکی از عوارض سلفی گرفتن ایجاد خود شیفتگی است همچنین اغلب زوجینی که عکس خود را در فضای مجازی به استراک می گذاشتند علاوه بر خود شیفتگی با مشکلات حسادت رو به رو بودند.
با اشتراک گذاشتن عکس در صفحه های مجازی همچون اینستاگرام و تلگرام بسیاری از طرفداران به تعریف و تمجید فرد در عکس سلفی وی با همسرش می پردازند و این موضوع حسادت طرف مقابل را برانگیخته همین به دلیل ایجاد خودشیفتگی در زندگی مشترک آن ها اختلاف به وجود می آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.