قدس آنلاین- تبریز: استاندار ناکورو از کشور کنیا خواستار راه‌اندازی خط تولید تراکتور توسط تبریز در این کشور شد و گفت: علاقه‌مندی به استفاده از فرش‌های ایرانی و لوازم‌خانگی آشپزخانه و مصالح ساختمانی در کنیا وجود دارد.

راه‌اندازی خط تولید تراکتور توسط تبریز در کنیا/ علاقمندی مردم کنیا به  فرش و لوزام خانگی ایرانی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، بوگو کینوتیا ظهر امروز در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی، ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی مردم استان، اظهار داشت: در بدو ورود به تبریز با مهمان‌نوازی بسیار خوبی از طرف شرکت‌ها استان برخورد کردیم و با توجه به این شرایط احساس می‌کنیم در خانه خودمان هستیم.

وی، بابیان اینکه تقابل بازرگانان ایرانی و کنیایی ما را بر آن داشت تا برای آشنایی با فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه کشور ایران از نزدیک، به اینجا سفر کنیم، افزود: کنیا یک مرکز قدرتمند در شرق آفریقا بوده و کشوری دموکراتیک و چندملیتی و چند قومیتی بوده که در کنار هم زندگی می‌کنند.

بوگو کینوتیا خاطرنشان کرد: همچنین کنیا تحت تأثیر ترتیبات سیاسی جدید از سطح حاکمیتی بوده، به‌طوری‌که دارای دولتی در سطح ملی بود که توسط رئیس‌جمهوری اداره می‌شود و همچنین دارای دولت‌های محلی بوده که توسط استانداران اداره می‌شود و این استانداران نیز توسط مردم انتخاب می‌شوند.

استاندار ناکورو ادامه داد: تشابهات بسیاری بین ناکرو و تبریز مخصوصاً در بخش کشاورزی وجود دارد و با توجه به این مسئله فرصت‌های سرمایه گزاری برای سرمایه‌گذاران آذربایجانی در این بخش‌ها مخصوص در بخش مواد غذایی که ارزش‌افزوده بالایی دارد بسیار زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تبریز یکی از عمده تولیدکنندگان شکلات در ایران بوده فرصت‌های مناسبی سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران تبریزی نه‌تنها در ناکورو بلکه در منطقه وجود دارد.

بوگو کینوتیا خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به تولید ماشین‌آلات پیشرفته کشاورزی همانند تراکتور فرصت راه‌اندازی خط تولید یا صادرات وجود دارد و بخاطر نزدیکی ناکرو به استان‌های دیگر و فعالیت این استان در بخش کشاورزی، برای بازدید از تولیدات کشاورزی استان بسیار علاقه‌مند خواهند بود.

50 درصد گل‌هایی تولیدشده در کنیا به اروپا صادر می‌شود

وی در ادامه با اشاره به تولید گل در کنیا خاطرنشان کرد: 50 درصد گل‌هایی تولیدشده در کنیا به اروپا صادر می‌شود و اغلب این گل‌ها نیز تولید ناکورو است.

استاندار ناکورو در ادامه با بین اینکه گردشگری یکی از درآمدهای بزرگ کنیا است گفت: با توجه به این مسئله که مورد علاقه دو طرف بوده بحث گردشگری است و در این راستا نیز آماده همکاری هستیم.

وی با اشاره به منابع انرژی گرمایی در کشور کنیا گفت: درگذشته از منابع آبی برای تولید برق استفاده می‌کردیم اما در حال حاضر از انرژی که از داخل زمین خارج می‌شود استفاده می‌کنیم، این‌یک بخش بسیار راحتی بوده و فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه گزاری در این بخش است.

بوگو کینوتیا با اشاره به علاقه‌مندی مردم کنیا به استفاده از فرش‌های ایرانی، خاطرنشان کرد: همچنین در بخش‌های لوازم‌خانگی آشپزخانه و مصالح ساختمانی فرصت‌های بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌شرقی در کنیا وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.