قدس آنلاین- تبریز: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بزرگ‌ترین کارخانه تراکتور منطقه در شهر تبریز فعال بوده و سالانه 23 هزار تراکتور در انواع مختلف تولید می‌شود و علاوه بر استفاده داخلی به کشورهای مختلف از جمله آمریکای لاتین و آفریقا صادر می‌شود.

صادرات تراکتور تبریز به آمریکای لاتین و آفریقا/ رضایت‌مندی کنیایی‌ها از لوازم خانگی ایرانی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی نواداد ظهر در دیدار با استاندار ناکورو، کشور کنیا، با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش‌های مختلف اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی با 3 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت و 21 شهرستان دارای 670 هزار نفر دانش‌آموز و 240 هزار نفر دانشجو و 22 هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی فوق‌لیسانس و دکترا و 3 هزار و 200 نفر هیأت‌علمی است.

وی افزود: با توجه به این مسأله دانشگاه‌های استان ازنظر درجات علمی و تخصصی در سطح کشور و بین‌المللی شناخته‌ شده هستند، مخصوصاً در برخی از رشته‌ها ازجمله رشته‌های پزشکی که با کشورهای مختلف همسایه ارتباطات دانشگاهی و علوم پزشکی داریم.

نواداد بابیان اینکه مردم استان مردمی پرکار و پرتلاش بوده و به این مسأله نیز شهرت دارند و بیکاری را برای خودشان عار می‌دانند، ادامه داد: همچنین استان آذربایجان‌شرقی نظر فرهنگی دارای سابقه بسیار پیشینه و قدیمی بوده، به‌طوری‌که بزرگ‌ترین بازار خشتی جهان به ثبت جهانی رسیده در شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به انتخاب تبریز به‌عنوان مقصد پایتخت گردشگری کشورهای  اسلام در سال 2018، خاطرنشان کرد: با توجه به این مسأله مسؤولان و مردم تبریز آمادگی خاصی را برای پذیریش مهمانان کشورهای اسلامی علی‌الخصوص از کشور کنیا در سال 2018 دارند.

وجود 287 معدن فعال بزرگ‌ترین معادنی که استحصال می‌شود

وی در ادامه با تأکید بر اینکه استان در زمینه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی و دیگر بخش‌ها، دارای توانمندی‌هایی است، بیان کرد: با وجود 287 معدن فعال بزرگ‌ترین معادنی که استحصال می‌شود در استان قرار داشته و در سطح داخلی و خارجی صادرات می‌شود.

نواداد بابیان اینکه با توجه به شرایط جغرافیایی، استان در بخش کشاورزی، دارای رتبه‌های خوبی در سطح کشور است، افزود: همچنین بزرگ‌ترین کارخانه تراکتور منطقه در استان آذربایجان‌شرقی و در شهر تبریز فعال بوده و سالانه 23 هزار تراکتور در انواع مختلف تولید می‌شود و که علاوه بر استفاده داخلی به کشورهای مختلف ازجمله  آمریکای لاتین و آفریقا صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: از نظر مواد غذایی نیز استان علی‌الخصوص تبریز ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد، به‌طوری‌که به کشورهای مختلف جهان ازجمله اروپا صادرات مواد غذایی از جمله شکلات‌ها و شیرین‌های مختلف انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی، در ادامه بابیان اینکه استان در بخش لوازم‌ خانگی نیز استان دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بسیار بالایی است، گفت: خوشبختانه در کشور کنیا از لوازم‌ خانگی ایرانی استفاده‌ شده و رضایت‌مندی بالایی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این دیدارها برای ارتقای مناسبات و روابط فی‌مابین کشور جمهوری اسلامی ایران و کنیا، علی‌الخصوص دو استان آذربایجان شرقی و ناکورو باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.