تشکلها و احزاب تونسی یاد و خاطره شهدای حمله رژیم صهیونیستی به به مقر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در تونس را گرامی داشتند.

تونس، گرامیداشت شهدای حمله رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، تشکلهای تونس و احزاب حامی مقاومت در این کشور، سی و یکمین سالروز حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مقر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در تونس را محکوم کردند.

یکم اکتبر سال 1985 میلادی (9 مهر 1364 ه.ش) مقر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در منطقه حمام الشط واقع در حومه جنوبی تونس هدف قرار گرفت که در پی این حمله 68 نفر از اتباع فلسطین و شهروندان تونسی، شهید و 100 نفر هم زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی این تجاوز خود را پای چوبی نام نهاد، زیرا بر این باور بود که خواهد توانست، مقاومت را بشکند.

تشکلهای تونسی در بیانیه‌ای این جنایت زشت را محکوم و تاکید کردند که حق واکنش به این تجاوز دیر یا زود محفوظ است.

احزاب و تشکلهای تونسی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حمله اعلام کردند که خواستار جرم دانستن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در قانون اساسی کشورشان هستند.

این تشکلها همچنین از دولت تونس خواستند که از طریق از سرگیری روابط با سوریه و بازگرداندن سفیر این کشور و محاکمه کسانی که جوانان تونسی را برای جنگیدن در کنار تروریستها به عراق و سوریه می‌فرستند، مشارکت مؤثری در محور مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و آمریکایی ایفا کنند.

تشکلهای تونسی همچنین تجاوز عربستان به یمن را محکوم و اعلام کردند که این تجاوز خدمت جدیدی به رژیم صهیونیستی و نظام سرمایه‌ داری آمریکا در جهان است.

احمد الکحلاوی عضو دبیرخانه همایش ملی عربی در گفتگو با تسنیم گفت: ما امروز این فاجعه دردناک را که رژیم صهیونیستی با جنگنده‌های خود در تونس مسبب آن شد،  گرامی می‌داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.