قدس آنلاین- تبریز: ظهر امروز و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل و جمعی از مسئولین استانی و نواحی، آیین آغاز آموزش قرآن دانش آموزان پایه اول ابتدایی در دبستان ناموس ناحیه دو تبریز برگزار شد.

آموزش قرآن به 65 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در سراسر استان آذربایجان شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، جعفر پاشایی در آیین آغاز آموزش قرآن در دبستان ناموس ناحیه دو تبریز، از آموزش قرآن به 65 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در سراسر استان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است و امام حسین (ع) نماد ایستادگی در برابر ظلم وستم  با شعار امر به معروف و نهی از منکر است.
وی تصریح کرد: قرآن برنامه زندگی انسان از سوی خداوند است و راه سعادت بشریت در فهم صحیح قرآن و الگو قرار دادن آن در سراسر زندگی است.
مدیرکل دستگاه تعلیم وتربیت استان اظهار داشت: از امروز برنامه آموزش قرآن با حضور 65 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در تمام مدارس استان آغاز می شود.
 پاشایی خاطر نشان کرد: سه نکته مهم در امر شروع قرآن ضروری است؛ یکی بحث توانایی خواندن، دومی  فهم صحیح مبانی قرآنی و سومی هم ماندن است.
وی ادامه داد: راز ماندگاری قرآن اشاره به جاودانگی آن و بحث معاد و قیامت بعد از زندگی موقت بشری دارد.
مدیر آموزش وپرورش ناحیه دو تبریز گفت: قرآن کاملترین و جامع ترین کتاب آسمانی است که از سوی خداوند بر قلب نازنین پیامبر اکرم(ص) نازل شده است.
جعفر راستگوی با بیان اینکه قرآن به ما چهار مساله را می آموزد ادامه داد: اولی خوب زندگی کردن، دومی شناساندن خالق جهانیان به بهترین وکاملترین صورت، سومی آشنا ساختن ما با زندگی انبیاء واولیای الهی بویژه پیامبر اکرم (ص) و چهارمی یاد آوری بحث معاد و قیامت بعد از زندگی بشری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.