قدس آنلاین- بجنورد: نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری این استان که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، برای غلبه بر مهم ترین مشکلات و موانع توسعه این خطه در زمینه رونق اقتصاد و اشتغالزایی بیشتر، پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

پیشنهادهای نمایندگان خراسان شمالی خطاب به معاون اول رئیس جمهوری

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، رئیس مجمع نمایندگان استان در این جلسه ضمن اشاره به سهم نیم درصدی این استان در تولید ناخالص داخلی کشور گفت: این درحالیست که این استان حدود یک درصد جمعیت کشور را در خود جای داده و این فاصله بیانگر وجود یک خلاء اساسی در حوزه اشتغال است.

علی اکبری ازجمله موانع توسعه این استان را کشاورزی سنتی، ضعف صنایع تبدیلی، کاستی های بخش خدمات و پشتیبانی تولید، محدودیت های زیرساخت های ارتباطی و صنایع ناتمام برشمرد و از بیکاری به عنوان بزرگ ترین معضل اجتماعی این استان یاد کرد.
نماینده 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس تصریح کرد: تحقق کامل مصوبات سفر مقام معظم رهبری ازجمله جاده بجنورد به گلستان، طرح های آب و راه روستایی و اجرای راه آهن مشهد-بجنورد-گرگان از دیگر مطالبات مردم این استان محسوب می شود.
هادی شوشتری نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس نیز تصریح کرد: اگر بخواهیم این استان در زمره 10 استان برتر کشور قرار گیرد، باید اقدامات اساسی در حوزه های گردشگری، صنعت و کشاورزی در دستور کار قرار گیرد. وی خط آهن مشهد-بجنورد-گرگان را از مهم ترین طرح های زیربنایی این استان دانست و گفت: برای تکمیل این طرح مهم برخی تأمین کنندگان مالی خارجی (فاینانسور) اعلام آمادگی کرده اند و تقاضا داریم که جلسه ای در تهران برای دعوت از آنان و اجرایی شدن این طرح بزرگ برگزار شود.
عزیزی نماینده شیروان در مجلس هم به برخی از مهم ترین مطالبات مردم این خطه اشاره کرد و تکمیل بیمارستان جدید این شهرستان، هم چنین افزایش اعتبارات وزارت نیرو برای مهار آب های مرزی، تکمیل سریعتر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، احداث راه آهن شیروان-اسفراین-نقاب و جاده مواصلاتی شیروان به باجگیران را خواستار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.