فرمانده نیروی انتظامی بر ضرورت تغییر سبک زندگی و بازگشت به سبک زندگی اسلامی برای کاهش جرائم تاکید کرد.

برای کاهش جرائم باید سبک زندگی تغییر کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،  سردار حسین اشتری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران که صبح امروز در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، گفت: شعار امسال هفته ناجا «همه با هم برای امنیت و آرامش» است و امیدوارم بتوانیم در طول سال بر این شعار جامه عمل بپوشانیم.
وی با بیان اینکه بدون امنیت، دانش و پیشرفت و توسعه و فناوری و غیره ممکن نیست، گفت: البته امنیتی هم پایدار خواهد بود که در کنارش توسعه باشد و ما این امنیت را محصول تدابیر مقام معظم رهبری، حضور مردم، انسجام ناجا و سپاه و ارتش و... می‌دانیم.
اشتری با بیان اینکه در تامین امنیت لطف خداوند نیز شامل حال مردم شد، گفت: امروز ناجا یکی از نهادهایی است که بیشترین نقش را در خدمت‌دهی به مردم دارد و ما بیش از ۱۳ میلیون خدمت را در نیمه نخست امسال به مردم ارائه دادیم و حدود ۱۴ میلیون تماس با ناجا برقرار شده است.  
فرمانده ناجا با بیان اینکه اکثریت این تماس‌ها پاسخ داده شده است، ادامه داد: البته این‌ها سوای ماموریت‌ها و اقداماتی است که ناجا در مرزها و جاده‌ها و... انجام می‌دهد.  
وی با اشاره به دیدار روز گذشته فرماندهان این نیرو با مقام معظم رهبری افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری بر ضرورت تامین امنیت و ابعاد آن تاکید کردند.
فرمانده ناجا با اشاره به تغییر سبک زندگی مردم، گفت: در گذشته اگر مشکلی در محله‌ای پیش می‌آمد مساله پیش بزرگتر محله یا روحانیت حل می شد اما امروز تغییراتی ایجاد شده است.  
اشتری با بیان اینکه جرائم امروز با جرائم پنج و ده سال پیش تفاوت دارد و تغییرات زیادی کرده است، اظهارکرد: فضای مجازی ضمن اینکه فضای خوبی را برای محققان و پژوهشگران فراهم کرده اما مشکلاتی هم ایجاد کرده است، این مشکلات به ما ارجاع می‌شود و ما این‌ها را می‌بینیم.  
به گفته فرمانده ناجا، بازگشت به سبک زندگی قدیم تاثیر زیادی در کاهش جرایم دارد.
وی با اشاره به استقرار دوایر مشاوره و مددکاری در بیش از ۷۰۰ کلانتری کشور افزود: از میان ۲۱۵ هزار پرونده‌ای که در شش ماهه امسال به این دفاتر ارجاع شده، ۷۲ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است.
اشتری با تاکید بر اینکه به ترویج سبک زندگی اسلامی و ارتقای آن احتیاج داریم، ادامه داد: اگر در محله‌ای این سبک زندگی فراموش شده، روحانیون نقش زیادی در ارتقاء این سبک از زندگی دارند.  
وی با بیان اینکه با آسیب‌های اجتماعی در میانه میدان در ارتباطیم، گفت: گاهی جوانانی با ذات و درون مایه پاک دچار اشتباهاتی می‌شوند که باید دست آنان را گرفت و روحانیت در این زمینه نقش موثری دارند که نمونه آن اعتیاد است.  
اشتری با اشاره به گزارش‌هایی که هر ۲۴ ساعت از وضعیت جرائم استان‌ها به دستش می‌رسد، عنوان کرد: در مناطقی که آمار جرائم کم است، وقتی بررسی می‌کنیم مشخص می‌شود که در آنجا روحانیون نقش برجسته‌ای دارند.
فرمانده ناجا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباب اهمیت کلانتری‌ها گفت: ایشان کلانتری‌ها را پیشانی ناجا دانستند و من از همین‌جا از کلانتری‌ها می‌خواهم که با ائمه جمعه و جماعات ارتباط بیشتری داشته باشند.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.