گرم، لذیذ و انرژی بخش؛ صحبت از قهوه است یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهانی که بسیاری از افراد ترجیح می دهند روز خود را با آن شروع کنند. نوشیدنی که در کنار این ویژگی ها مزایای بسیاری برای جسم ما دارد به سلامت آن کمک قابل توجهی می کند؛ و حالا در یکی از آخرین تحقیقات دانشمندان وجهی جدید از این نوشیدنی اعجاب آور کشف شده است.

قهوه بنوشید تا به آلزایمر مبتلا نشوید‎

به گزارش قدس آنلاین، یافته های به دست آمده از آخرین مطالعات دانشمندان حکایت از آن دارد که قهوه می تواند مانع از ابتلا به یکی از شایع ترین بیماری های این دوران یعنی آلزایمر و زوال عقل بشود. بر این اساس، زنانی که به صورت مرتب مقدار مشخصی کافئین در طول روز دریافت می کنند ۳۶ درصد کم تر از دیگران دچار اختلال در قوه شناختی مغزشان می شوند.
در واقع، آن دسته افرادی که روزانه دو فنجان قهوه می نوشند پس از ۶۵ سالگی توانایی بیشتری در حفظ و یادآوری مطالب و فعالیت های روزانه دارند. به عبارت دیگر، آلزایمر و زوال عقل کمتر سراغ این دسته از افراد می رود؛ البته این تأثیر در شرایطی رخ می دهد که عمر نوشیدن قهوه بیشتر از ۱۰ سال باشد و این نوشیدنی لذت بخش به جزئی ثابت از سبد غذایی افراد بدل شده باشد.
اگرچه دلیل ارتباط میان مصرف کافئین و ابتلا به زوال عقل یا آلزایمر هم چنان مشخص نیست ولی قطع به یقین نوشیدنی های کافئین دار به ویژه قهوه تأثیر شگرفی در حفظ قوای شناختی مغز دارند. بدین ترتیت با یک اضافه یک نوشیدنی به برنامه غذایی می توان از خطری مهلک و آزار دهنده رهایی یافت.

منبع: سلامت نیوز


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.