این روزها کمتر کسی است که با کانال‌های تلگرامی، سایت‌ها و مراکز غیرمجاز همسریابی مواجه نشده باشد. این رسانه‌های مجازی جوانان را نه تنها برای ازدواج صحیح هدایت نمی‌کند بلکه زمینه‌های انحرافات اخلاقی را فراهم می‌کنند. مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان معتقد است نهادهایی که به این مراکز و سایت‌ها مجوز داده‌اند باید در قبال عملکرد آن‌ها پاسخگو باشند.

چه نهادی پاسخگوی فعالیت مراکز غیرمجاز همسریابی است؟

به گزارش قدس آنلاین، دکتر ناصر صبحی قره ملکی در گفت‌وگو با ایسنا،  افزود: هر سازمانی که به افراد پروانه فعالیت در زمینه مشاوره ازدواج اعطا می‌کند باید در قبال عملکرد آن‌ها پاسخگو باشد. اگر مراکز تحت پوشش وزارت ورزش و جوانان کوچکترین تخلفی بکنند، ما خود را مسئول می‌دانیم. اگر اشتباهاتی از سوی مراکزی که پروانه خود را از سازمان‌های دیگر گرفته‌اند سر بزند ما مسوول پیگیری و برخورد با آن نیستیم.
وی افزود: پلیس امنیت، وزارت کشور و وزارت اطلاعات باید در زمینه سایت‌های غیر مجاز ورود پیدا کنند. این کار در جهت شرح وظایف و مأموریت‌های ما نیست؛ چراکه وظیفه اداره کل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، اطلاع رسانی، پیگیری و ساماندهی ماست و در کارهای امنیتی و پلیسی وارد نمی‌شویم.
صبحی قره‌ملکی در عین حال گفت: ما پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم حتی بر فعالیت‌های سمن‌های ازدواج تحت نظر وزارت ورزش و جوانان نظارت می‌کنیم ولی برخی دستگاه ها به ما ایراد می‌گیرند و معتقدند که نظارت بر عهده آن‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.