رئیس جریان ملی آزاد لبنان با اعلام حمایت مکرر حزب الله و ولید جنبلاط از اینکه وی به ریاست جمهوری برسد، وحدت ملی را قویترین سلاح دفاع از لبنان برشمرد.

اعلام حمایت حزب الله لبنان از ریاست جمهوری میشل عون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،  ژنرال میشل عون رئیس جریان ملی آزاد لبنان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "OTV" لبنان بر اهمیت وحدت ملی و همزیستی مشترک در این کشور تاکید کرد.
وی همچنین بر اهمیت این نکته تاکید کرد که رئیس جمهور آینده لبنان توانمند و توانا برای حل مشکلات کنونی این کشور باشد.
ژنرال عون تصریح کرد که حزب الله بارها از نامزدی وی برای تصدی پست ریاست جمهوری لبنان حمایت کرده است و همواره در این زمینه واضح و روشن بوده است. حزب الله تصمیم خودش را قطعی کرده و آنچه باید انجام بدهد را انجام داده است و همچنان نیز در این مسیر تلاش می کند.
به گفته رئیس جریان ملی آزاد لبنان، وی تنها زمانی خواهد گفت که رئیس جمهور شده است که سوگند ریاست جمهوری را یاد کند.
عون درباره جزئیات مذاکراتش گفت که دیدارش با سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان درباره ریاست جمهوری بسیار مثبت و واضح بود و درباره موضوعات روز و ارزیابی وضعیت ملت لبنان بحث هایی صورت گرفته است.
رئیس جریان ملی آزاد لبنان گفت که ارتباط بین وی و حریری قطع نشده است و حریری بزرگترین نماینده طائفه اهل سنت در لبنان است و وقتی با ما در ریاست دولت باشد، این وضعیت طبیعی خواهد بود. واکنش های منفی (برخی) درخصوص موضوع تماس با حریری گواه جدیت وی است. ملاحظاتی از سوی برخی افراد وجود دارد و حریری و ما باید برای حل مسئله کمک کنیم.
وی تصریح کرد: تصور زمانی درخصوص تماس با حریری این است که توافق و تفاهم قبل از جلسه آینده انتخاب رئیس جمهور صورت گیرد. کسی که خیال می کند رئیس جمهور جدیدی در لبنان تا قبل از پایان جنگ در سوریه روی کار نخواهد آمد، همان کسی است که در مسیر پایان دادن به خلا ریاست جمهوری در لبنان مانع تراشی می کند. طرح حریری چه بسا به علت دخالت کشورهای خارجی به تاخیر افتاد و این مشکل مرتفع شده است.
وی تاکید کرد: بحث درباره سلاح مقاومت علیه "اسرائیل" در شرایط کنونی مطرح نیست. وقتی مسئولیت می گیریم؛ این وظیفه ما است که کشور از امنیت و آرامش برخوردار باشد. وحدت ملی قویترین سلاح دفاع از لبنان است.
ژنرال عون تصریح کرد: بسیاری فکر می کردند که تفاهم (جریان ملی آزاد) با حزب الله علیه اهل سنت در لبنان است اما این امر درست نیست و گواه آن هم این است که همه مفاد مطرح (در تفاهم) همانی بود که درباره آن در میز گفت وگوهای (ملی) توافق کردیم.
رئیس جریان ملی آزاد لبنان گفت که با حریری درباره موضوع قانون انتخابات صحبت کرده است اما به یک فرمول واحد در این زمینه نرسیده است زیرا چندین فرمول مطرح است.
وی افزود: ما با حریری درخصوص ضرورت دستیابی به یک توافق درباره این قانون اتفاق نظر داریم. توافقی با نبیه بری رئیس جنبش امل نیز درباره قانون انتخابات وجود دارد تا اینکه به توافقی با همه گروههای سیاسی برسیم.
ژنرال عون بر عدم قطع تماس های خود با نبیه بری رئیس جنبش امل و رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد و گفت: چیزهای زیادی از نبیه بری شنیده ام اما تا وقتی که آنها را شخصا از زبان وی نشنوم؛ توجهی و اهمیتی به آنها نمی دهم.
عون گفت: ما باید هرگونه مشکلی را حل و فصل کنیم تا حکومت مختل نشود. انتخاب رئیس جمهور یک روند مستقل و جدا از آن سبد مسائلی است که همه درباره آن صحبت می کنند زیرا درباره همه مسائل اختلاف هست و اگر ریاست جمهوری را به سایر مسائل ربط دهیم؛ با این کار در روند انتخاب رئیس جمهور مانع تراشی خواهیم کرد.
ژنرال عون گفت که ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه دروزی لبنان نیز در مواضع خود جدی بود و بارها خواستار تایید نامزدی من برای ریاست جمهوری بود و به این خاطر از او تشکر می کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.