قدس آنلاین-سوادکوه - حسین احمدی: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به منظور توسعه صنعت گردشگری و توریسم در منطقه سوادکوه، ازموقعیت گردشگری راه آهن شمال بازدید و از نزدیک با قابلیت های توریستی راه آهن آشنا شد.

آمادگی راه آهن شمال برای راه اندازی قطار گردشگری

در این بازدید مدیرکل راه آهن شمال با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در منطقه گفت: طبیعت زیبای منطقه سوادکوه با خصوصیات اقلیمی و آب و هوایی ویژه، مردمی با فرهنگ و تمدن کهن، آداب و رسوم و سنن باستانی و اماکن بسیار قدیمی با سبک معماری بی ‌نظیر، نشان می ‌دهد که ظرفیت پذیرش گردشگر را دارد.

گران پاشا تاکید نمود: باید زیر ساخت های مورد نیاز توسط مسئولین در منطقه ایجاد شود و برای تحقق این امر مهم، مشارکت همه دستگاه های اجرایی مورد نیاز است.

وی از مشخصه های تاریخی، اجتماعی، اقلیمی و مسیر زیبای کوهستانی و فنی راه آهن شمال بعنوان عوامل جذب توریست نام برد و از آمادگی راه آهن برای راه اندازی قطار گردشگری در منطقه خبرداد.

مدیرکل راه آهن شمال افزود: امروزه جذب گردشگران خارجی به رقابتی در بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده است چراکه این صنعت نه‌ تنها در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی نقش دارد بلکه صنعتی پاکیزه و عاری از آلودگی و در عین حال ایجاد کننده مشاغل جدید است.

گران پاشا توسعه این صنعت در منطقه را از نظر اقتصادی به عنوان یک منبع تأمین درآمد برای مردم منطقه بسیار مهم خواند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.