پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله مکارم شیرازی نوشت: رهبران دینی امروز باید بیش از گذشته برای حفظ کرامت همه انسان‌ها و حقوق اساسی آنها با هم فریاد سر دهند.

رهبران دینی بیش از گذشته برای حفظ کرامت همه انسان‌ها فریاد سر دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، واتیکان در نامه‌ای رسمی و محترمانه به این مرجع تقلید شیعیان اعلام کرد که «پاپ فرانسیس از دریافت نامه جنابعالی ابراز خرسندی کرد و مراتب تشکر خود را اعلام نمود.»

در ادامه این نامه که از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان ارسال شده، آمده است: «همان‌طور که استحضار دارید، پیام همه ادیان (به‌خصوص ادیان توحیدی) قبل از هر چیز، پرستش مطلق خداوند و سپس احترام و مهربانی به همه انسان‌هایی است که با آنها دیدار می‌کنیم. به همین دلیل اعمال خشونت، به‌ویژه وقتی‌که به نام خدا و دین انجام می‌شود، اهانت به خدا و ظلم عظیم به قربانیان است.»

در این نامه تصریح‌شده است: «رهبران دینی امروز باید بیش از گذشته برای حفظ کرامت همه انسان‌ها و حقوق اساسی آنها با هم فریاد سر دهند.»

پاپ فرانسیس در مصاحبه‌ای مطبوعاتی در ضمن سفر به لهستان، نسبت دادن خشونت و ترور را به اسلام بلکه به همه ادیان الهی مردود دانسته بود.

آیت الله مکارم شیرازی در نامه‌ای به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان که روز سی‌ام مردادماه جاری در پایگاه اطلاع‌رسانی این مرجع تقلید منتشر شد از مواضع وی در مبرا دانستن اسلام از خشونت تقدیر کرد.

وی در این نامه تصریح کرده بود: از این‌که جناب‌عالی در مصاحبه خود در سفر به لهستان، نسبت دادن خشونت و ترور را به اسلام بلکه به همه ادیان الهی مردود دانسته‌اید، بسیار خوشوقتم. موضع منطقی جناب‌عالی در قبال دین اسلام و مبرا دانستن آن از اقدام‌های ضد انسانی گروه‌های تکفیری چون داعش (که در روزهای اخیر مجدداً اعلام شد) شایسته تحسین است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.