مدیرکل سیاسی وزارت کشور شرایط آرامش در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت در این آرامش می تواند اهداف و سیاست های خود را پیش برد و در جهت رضایتمندی و خدمت به مردم تلاش کند.

دولت در آرامش می تواند برای خدمت به مردم تلاش کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد امین رضازاده امروز در همایش یک روزه معاونان سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور گفت: هم اندیشی و تحلیل رویدادهای سیاسی، امنیتی و اجتماعی، تبیین شرایط، سیاست ها و رویکردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید ، آسیب شناسی فضای سیاسی کشور و هم فکری و هم اندیشی برای بهبود امور از جمله حفظ آرامش موجود در کشور و استمرار آن را از اهداف این همایش دانست.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت:ممکن است شرایط بین المللی و داخلی کشور مطلوب برخی از مخالفان نظام در خارج از کشور نباشد و بخواهند که از هر موضوع کوچک در کشور مسأله ای مهم ایجاد کنند، موجبات شکاف افکنی و اختلاف را در بین جریانات سیاسی، اقوام و مذاهب به وجودآورند. 
وی تاکید کرد: تعامل با همه نهادها و ارگان ها اعم از دولتی و غیر دولتی برای انجام امور، تبادل تجربیات درخصوص موضوعات مهم کشور ، استمرار انسجام و اتحاد موجود و هم فکری برای هم افزائی همه نیروها و سلایق داخل کشور از دیگر مباحثی است که در این همایش بررسی و ارزیابی خواهد شد.
رضازاده با اشاره به وضعیت مطلوب فضای کشور در حوزه سیاسی، امنیتی و اجتماعی گفت: در سیاست خارجی با رویکرد و تعامل خوب و سازنده در عرصه بین المللی و منطقه ای در شرایطی قرار داریم و در منطقه به عنوان کشور ی که می تواند نقش آفرینی کند ، حضور داریم.
وی در خصوص سیاست داخلی دولت گفت : دولت یازدهم توانسته چتر حمایتی خود را با حضور همه سلایق و گرایش ها برای ایجاد آرامش در جریان های سیاسی پیش برد و جریانات سیاسی داخلی توانسته اند در نشاط سیاسی و زمینه سازی برای خدمت به مردم و دولت نقش داشته و حضور پیدا کنند.
وی تأکید کرد : ما به عنوان خدمتگزاران مردم باید همه تلاش و همت خود را برای رفع مشکلات مردم و ایجاد رضایتمندی در مردم بکار گیریم.
مدیر کل سیاسی وزارت کشور ، عقلانیت، قانون مندی و پاکدستی را به عنوان بخشی از سیاست های دولت یازدهم برشمرد و گفت: همه دستگاه های نظارتی بر روی مشکلات مطرح شده حساس هستند و سعی می کنند که این مشکلات بهبود یابد و آنچه که ما به عنوان مجریان سیاست های دولت یازدهم باید به آن توجه کنیم این است که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، حفظ این آرامش و استمرار آن و تعامل مثبتی که در سال گذشته با دستگاه های اجرایی، شورای محترم نگهبان و نهادهای امنیتی برقرار شد، در انتخابات آتی نیز ادامه داشته باشد.
وی با تأکید بر اهمیت انتصابات ؛ پاکدستی ، کارآمدی و توانمندی را از ویژگی هایی دانست که وزارت کشور در انتصابات به آن توجه جدی دارد و در ادامه گفت : در انتصاب مدیران باید دقت کرد که آیا با سیاست های جمهوری اسلامی ایران و دولت یازدهم همسویی دارند یا نه ؟ چه بسا وجود یک مدیر ناپاکدست و یا واگرا نسبت به سیاست های دولت ، موجبات عدم رضایتمندی مردم از دولت را فراهم خواهد کرد .
رضازاده درخصوص موضوع جوانگرایی در کشور گفت: با وجود نیروهای خوب و معتقد به سیاست های جمهوری اسلامی ایران و دولت یازدهم می توان در انتصابات از این نیروها استفاده کند.
وی در این همایش که در محل وزارت کشور برگزار شد با تأکید بر ایفای نقش بیشتر و موثر احزاب، جریانات و نهادهای مدنی و سازمان های مردم نهاد در مسائل کشور گفت: اگر بتوانیم نهادهای مردمی، گروه ها و نخبگان را در اداره کشور سهیم تر کنیم از برخی از رانت ها و فسادها که احیانا در گوشه هایی از کشور چشم می خورد پیشگیری می شود و کشور گام های موثرتری را برای خدمت رسانی به مردم و عمل به وظایف خود برمی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.