خط قرمز- سعید کوشافر: باورش نمی‌شد، خیلی راحت توانست بلیت بگیرد، به محض اینکه سایت رزرو 5 بلیت برای اولین پرواز را تأیید کرد مرد جوان فریادی کشیده، اعضای خانواده که در اتاق پذیرایی بودند بلافاصله به طرفش دویدند، گمان کردند برایش حادثه‌ای رخ داده اما جوانک با صورتی بشاش رو به آنها گفت، اینقدر می‌گفتید بلیت نیست و بلیت جور نمی‌شود، خریدم برای همه بلیت خریدم.

بلیت قلابی جوان کلاهبردار را مسافر زندان کرد

سپس رو به مادرش کرد و گفت: حالا دایم از دختر خواهرت تعریف کن که هر وقت گیر کردیم برایمان بلیت تهیه می‌کند، دیدی که گفت اصلاً در این هفته بلیت گیر نمی‌آید و اگر هم بلیتی باشد یکی یا دو تا انصرافی است که کلی دردسر دارد و تازه همه هم با هم نمی‌توانیم برویم حالا ببین من با یک جست‌وجو توانستم در سایت فروش بلیت هر 5 بلیت مورد نیازمان را برای همین امروز بخرم.

او بلافاصله کارت بانکی پدرش را گرفت و پول را پرداخت کرد و دقایقی بعد از پرداخت پول از بلیت‌ها یک پرینت گرفت و از همه خواست برای سفر آماده شوند.

آنها ساعتی زودتر در فرودگاه بودند، خیلی مطمئن مقابل گیشه صدور کارت پرواز قرار گرفتند اما متصدی صدور کارت پرواز متوجه شد که این پرینت اشکالاتی دارد، اول از همکارش کمک خواست اما چون مشکل حل نشد آنها را به دفتر ایرلاین هدایت کرد، در دفتر ایرلاین به جوان و همراهانش اعلام کردند که آنچه در دست دارد ارزش قانونی نداشته و بلیت‌هایی که خریده‌اند تقلبی است.

بماند که خانواده مرد جوان چه مقدار عصبانی شدند، اما او که تا همین چند دقیقه قبل احساس پیروزی می‌کرد در مقابل طعنه‌ها و سرزنش‌های اعضای خانواده طاقت نیاورد، پدر اما او را دلداری می‌داد که شاید قسمت بوده و صلاحی در کار است، اصلاً نگران پولی هم که از جیبمان رفت نباش.

مرد جوان اما نمی‌خواست به این راحتی مغلوب یک کلاهبردار شود، پس شکایت کرد و با مرجوعه قضایی به پلیس فتا رفت و ماجرا را برای مأموران شرح داد.

پرونده در دستورکار افسران پلیس فتا قرار گرفت و اقدامات فنی و تخصصی در فضای سایبر برای شناسایی عامل صدور این بلیت‌های تقلبی شروع شد. آنها خیلی زود توانستند فرد صادرکننده بلیت‌ها را شناسایی و پس از ردزنی‌های تخصصی اقدام به بازداشت وی نمایند.

متهم که او هم مرد جوانی بود باورش نمی‌شد که به این زودی و به این سرعت توسط مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شود، چرا که به گفته خودش هنوز زمان زیادی از طراحی و ایجاد این سایت که در آن بلیت هواپیما و قطار می‌فروختند نگذشته است.

در همین راستا سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما به تشریح خبر پرداخت و گفت: مرد جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود را داشت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه با بیان اینکه خیلی با عجله تعداد 5 بلیت را از سایت اینترنتی تهیه کرده و با در دست داشتن پرینت بلیت‌ها به اتفاق همراهیان خود در زمان مقرر به ترمینال فرودگاه برای پرواز مراجعه کرده که متوجه می‌شود بلیت‌ها غیرواقعی بوده و اسامی آنها در لیست پرواز مذکور نیست و در همین راستا مبلغ 660 هزار تومان از وی کلاهبرداری شده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با بیان اینکه پس از اعلام این شکایت پیگیری آن بلافاصله در دستورکار این پلیس قرار گرفت خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس فتا استان با بررسی اظهارات شاکی مبنی بر بلیت‌های تقلبی خریداری شده و اقدامات فنی انجام شده پیرامون موضوع توانستند متهمی را درخصوص این کلاهبرداری شناسایی و دستگیر کنند.

جهانشیری با اشاره به اینکه متهم 24 ساله پس از رویارویی با ادله فنی موجود با ندامت لب به اعتراف گشود گفت: متهم در اظهارات خود اعلام کرد با توجه به ایجاد و راه‌اندازی وب سایتی اقدام به فروش اینترنتی بلیت هواپیما و قطار کردم.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به اینکه مدت زمان کوتاهی (یک ماه) از ایجاد سایت نگذشته احتمال کلاهبرداری مبالغ هنگفت متصور نیست اما تحقیقات توسط کارشناسان پلیس فتا استان ادامه دارد.

وی بیان کرد: متهم این پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام شده است.

جهانشیری در رابطه با خرید بلیت از سایت‌های اینترنتی گفت: با توجه به سهولت و سرعت که از ویژگی تهیه و خریدهای اینترنتی است لذا شهروندان چنانچه در هنگام خرید اینترنتی انواع بلیت هوایی، ریلی و جاده‌ای موارد امنیتی را رعایت نمایند از لذت یک خرید آسان بهره‌مند خواهند گشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.