مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت اگر این تیم در دیدار برابر ازبکستان بترسد کارش به مشکل می خورد و برای صعود مشکلات زیادی پیدا خواهد کرد.

گفتگوی ویژه با یک آقای گل: کی روش بیشتر به حاشیه ها توجه می کند/ بترسیم کارمان تمام است

به گزارش قدس آنلاین، فرشاد پیوس به دور از هیاهو در حال تربیت استعدادهای نونهال و نوجوان و آینده سازان فوتبال ایران در آکادمی خودش می باشد. با این حال همیشه نظرات قابل توجهی در خصوص شرایط روز فوتبال ایران دارد. مانند این گپ و گفتی که با ما داشت و درخصوص دیدار تیم ملی ایران و ازبکستان، همچنین شرایط روز پرسپولیس صحبت کرد.

- تیم ملی بازی حساس برابر ازبکستان در پیش دارد. نظر شما پیرامون شرایط این مسابقه چیست؟
باید گفت که واقعا یک روز خیلی سخت پیش روی تیم ملی ایران قرار دارد. یکی از سخت ترین روزهای سخت تاریخ تیم ملی امروز است. ازبکستان یک تیم فیزیکی و تکنیکی است که از این لحاظ شباهت زیادی به سبک فوتبال ما دارد.

-آیا از حالا می‌شود تیم موفق این دیدار را پیش بینی کرد؟
خب ببینید، آنها در حال حاضر صدرنشین گرده هستند. در خانه خودشان میزبانی می‌کنند. با حضور هواداران ازبک شرایط بهتر و راحتی بیشتری نسبت به ما خواهند داشت.

-آیا غیر از پیروزی و کسب 3 امتیاز، نتیجه دیگری سبب دور شدن زیاد ما از مسیر صعود نخواهد شد؟
اگر خدای ناکرده ایران در این دیدار شکست بخورد، 4، 5 امتیاز از سایر مدعیان عقب خواهد افتاد و این مساله کار جبران را برای تیم ملی سخت تر می‌کند. به همین خاطر بازیکنان ایران قدری استرس قبل از بازی دارند. برای همین عنوان می‌شود که بازی سختی در پیش داریم. اما نباید خیلی به این مورد فکر کنیم. تیم ایران در رنکینگ آسیا حرف اول را می‌زند. ما حتی می‌توانیم از شرایط فعلی بسیار بهتر عمل کنیم. موفقیت برابر ازبکستان در تاشکند دور از دسترس نیست.

-با توجه به این که تمام خواسته های کارلوس کیروش مورد توجه فدراسیون قرار گرفته، آیا می‌توان به موفقیت تیم ملی کشورمان امیدواری داشت؟
با تدابیری که کارلوس کیروش لحاظ کرده و با تعطیلی هایی که در برگزاری لیگ برتر شاهد هستیم، به طور حتم ایشان برنامه ریزی کامل و جامعی برای بازی مقابل ازبکستان داشته است. شناخت خوبی از حریف به دست آورده و با آگاهی بالا نسبت به تیم میزبان وارد مسابقه می‌شود. حریف سرسختی پیش رو داریم. بچه های تیم ملی باید با انگیزه بالا مهیای حضور در این مسابقه بشوند. باید با هوش عمل کنند. تیم ملی نباید ترسو و محتاط کار کند. باید بازی رو به جلو انجام بدهیم. باید به فکر وقعیت سازی باشیم و از این راه به نتیجه برسیم. باید بدانیم این بازی برای صعود ایران به مسابقات روسیه 2018 سرنوشت ساز است.



-آیا در تاشکند باید با ریسک بالا بازی کنیم یا به کسب یک امتیاز هم راضی باشیم؟
نباید در آنجا ترسو بازی کنیم. البته باید گروی لازم را هم بگیریم. با حضور طارمی و آزمون می توانیم حتی با دو فوروارد بازی کنیم. به هنگام هجوم 2-4-4 باشیم و موقع دفاع یک مهاجم به خط هافبک اضافه شود و 1-5-4 بازی کنیم. باید از همان جلو پرس را شروع کنیم تا ازبک ها نتوانند بازی سازی را از عقب انجام بدهند.

-آیا این همه ایجاد تعطیلی در انجام بازی های لیگ برتر ثمربخش بوده است؟
امید به خدا که ثمره تعطیلات لیگ مشخص خواهد شد و تیم ملی امید به خدا نتیجه مطلوب خواهد گرفت. در غیر این صورت کارشناسان مقابل کیروش موضع گیری خواهند کرد و فشارها علیه سرمربی تیم ملی بیشتر خواهد شد.

-داور استرالیایی بازی و سابقه اش علیه ایران باعث شده کارلوس کیروش وارد مسایل حاشیه ای شود؟
به اعتقاد من کلیه نفرات تیم ملی از کادر فنی تا بازیکنان باید طمانینه بیشتر و روحیه حرفه ای به مصاف ازبکستان بروند و به جز فوتبال بازی کردن به مورد دیگری فکر نکنند. کادر فنی باید به بازیکنان روحیه بدهند. اما متاسفانه کارلوس کیروش در برخی موارد به حاشیه ها بیشتر توجه نشان می‌دهد. ایشان باید به نظرات مربیان ایرانی بیشتر اهمیت بدهد. چون تیم ملی را مربیان لیگ برتری با کارهایی که در باشگاه ها انجام می‌دهند، ساخته و پرداخته می‌کنند.

-به پرسپولیس می‌رسیم. آیا یک شکست در جام حذفی باید تا حد زیادی شرایط ادامه کار را تحت تاثیر خود قرار بدهد؟
خب همه از برانکو و پرسپولیس توقع داشتیم جام حذفی را هم جدی گرفته و در این تورنمنت نیز مقام کسب کند. با این پتانسیلی که در پرسپولیس سراغ داریم. با این نیروهایی که می‌بینیم و نیمکتی که اعتقاد بر این است که می‌تواند کمک حال روزهای سخت تیم باشد، انتظار می‌رفت برابر قشقایی بهتر عمل کنیم.

-گویا این شکست برخی اختلافات پشت پرده را علنی کرده ! مثل بحثی که گفته می‌شود میان مدیریت و سرمربی پرسپولیس اتفاق افتاده است؟
فکر نکنم مساله ای بین مدیریت باشگاه و سرمربی تیم به وجود آمده باشد. خوشبختانه باشگاه تمام خواسته های برانکو را تامین کرده است. به نظرم در تعطیلی که برانکو از ایران رفت، تاثیرش را دیدیم. باید خود سرمربی بالای سر تیم می‌ماند. نباید تمرینات 3، 4 روز تعطیل می‌شد. نفرا نیمکت نشین باید از آن حالت ناآمادگی در تمرینات بیرون می‌آمدند. من فکر کنم پرسپولیس به قشقایی باخت، چون در باد پیروزی برابر سپاهان مانده بود. این مورد به تیم لطمه زد. مجموعه تیم باید بدانند هنوز روزهای سختی برابر پرسپولیس قرار دارد. باشگاه هم نباید با مرخصی برانکو موافقت می‌کرد.

-فرشاد پیوس چندین دوره متوالی و با انگیزه بالا آقای گل شد. این حالت را در مهدی طارمی که امید بیشتری به او می‌رفت، نمی‌بینیم. شما صحبتی با این جوان و دیگر جوانان تیم دارید که زود اشباع نشوند؟
بازیکنان جوان تیم باید قدر موقعیتی که نصیبشان شده را بدانند. نهایت 6، 7 سال بتوانند فوتبال بازی کنند. باید با تمام وجود در خدمت تیم باشند. استراحت و تغذیه مرتب داشته باشند. از خیلی مسایل دوری کنند. حضور روانشناس در کنار تیم بسیار لازم است. فوتبال الان یک علم است. به روزی یک ساعت و نیم تمرین کردن نباید اکتفا کنند. مهدی طارمی به نظر من هنوز انگیزه و اشتیاق بالایی برای رسیدن به موفقیت های بیشتر دارد و شک ندارم امسال هم آقای گل خواهد شد. چون بازیکن دیگری را به آن صورت نمی بینم که بتواند رقیب آنچنانی برای طارمی باشد.

-پایان دوره آکادمی پیوس هم با موفقیت در رده های مختلف همراه بوده است؟
بله، نوجوانان ما از لیگ یک تهران به لیگ برتر رسیدند. در رده های مختلف شمال شرق تهران هم موفق بودیم. به امید خدا در سال های آینده استعدادهای خوبی را از این آکادمی در فوتبال ایران خواهید دید؟

- برخی مدارس فوتبال را می بینیم که مربی سرشناس تنها روی بنرهای تبلیغاتی حضور دارد؟
خب ما این طور نیستیم. خود من هر روز در تمرینات حاضر می شوم و با بچه ها کار می کنم. آقای ولی اله رضایی هم زحمات بسیاری را بر عهده دارد. ماهان و پویان پیوس هم در این کار کمک خوبی برای من هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.