قدس آنلاین-بجنورد: استاندار خراسان شمالی بر ضرورت پرداخت زودتر مطالبات گندمکاران مناطق سردسیر نسبت به سایر نقاط کشور تاکید کرد و خواستار نگاه ویژه دولت به گندمکاران این استان سردسیر شد.

گندمکاران خراسان شمالی نیازمند نگاه ویژه دولت هستند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،،محمدرضا صالحی در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: برداشت گندم در استان های سردسیر نسبت به سایر استان ها دیرتر انجام می شود و از طرفی کاشت در سال جدید نیز باید سریع تر یا حد اکثر همزمان با استان های دیگر به انجام برسد که این موضوع گندمکاران را برای تامین نقدینگی دچار مشکل می کند.

وی از معاون وزیر جهاد و کشاورزی خواست تا برای پرداخت مطالبات گندمکاران در کشور نگاه ویژه ای به کشاورزان استان های سردسیر از جمله استان خراسان شمالی داشته باشند تا گندمکاران هنگام کاشت گندم در سال جدید با بحران های مالی مواجه نشوند.
معاون وزیر جهاد و کشاورزی نیز در این دیدار از پرداخت تمامی مطالبات گندمکاران کشور تا دو هفته دیگر خبر داد و گفت: از 140 هزار میلیارد ریال مطالبات گندمکاران، بیش از 110 هزار میلیارد ریال تا کنون پرداخت شده و برای پرداخت باقی آن 10 هزار میلیارد ریال تا یک هفته و 30 هزار میلیارد ریال نیز تا دو هفته دیگر تامین و تسویه خواهد شد.
قنبری رشد 17 درصدی محصولات کشاورزی و خودکفایی کشور در تولید گندم مورد نیاز کشور در سال جاری را اقدامی بزرگ و با ارزش توسط دولت و ملت ایران در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر تولید بیش از نیاز گندم در کشور که حتی آمادگی صادرات تا 2 تا 3 میلیون تن را هم داریم، در تامین سایر کالاهای اساسی در حوزه مواد غذایی و غلات هیچ مسئله ای نداریم و تمام کالاهای اساسی کشور از جمله روغن، شکر و برنج را برای امسال تامین کرده ایم.
وی در خصوص وضعیت کیفیت و قیمت نان در کشور و استان خراسان شمالی نیز گفت: توزیع آرد، سازماندهی و نظارت نانوایی ها تا پیش از این بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و شرکت غله بود و از این پس وزارت صنعت، معدن و تجارت این وظیفه را بر عهده خواهد داشت که البته واگذاری مسئولیت ها هنوز در دست اقدام است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در این باره افزود: اگر تعداد نانوایی های آزادپز بیشتر شود، رقابت آن ها با یکدیگر موجب بهبود کیفیت و قیمت نان خواهد شد و تا کنون این موضوع نتیجه خوبی در بهبودی کیفیت و قیمت نان در استان های بزرگ مانند تهران داشته است.
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز از رشد دو برابری تولید گندم در این استان خبر داد و گفت: امسال 254 هزار تن گندم مصرفی و 10 هزار تن گندم بذری از گندمکاران استان خریداری کردیم که با رشد 83 درصدی نسبت به پارسال، دو برابر میانگین کشوری رشد داشته ایم و این میزان تولید بالاترین رکورد تولید گندم تا کنون در استان بوده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.