رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: برای چند استان از جمله کهگیلویه و بویراحمد باید مشوق‌های صادراتی ایجاد می‌کنیم که در برنامه ششم این مشوق‌ها دیده می‌شود.

وضعیت نامطلوب سیستم اداری کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، علی لاریجانی ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شرایط توسعه‌ استان‌ها متفاوت است، اضافه کرد: باید از فرصت‌های توسعه‌ ایجاد شده به نحو احسنت استفاده کرد که حضور نمایندگان استان در مجلس و در کمیسیون‌های مختلف می‌تواند شرایط توسعه را برای استان فراهم کند.

وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه افزود: در تدوین این برنامه برخی از خواسته‌ها و نیازمندی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد دیده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت سیستم اداری کشور مطلوب نیست، گفت:‌ تفاوتی میان مدیران شجاع و سایر مدیران وجود ندارد در حالی که باید زمینه برای فعالیت مدیران شجاع فراهم شود.

وی عنوان کرد: دیوان محاسبات این استان برنامه‌ها و کارهایی را انجام می‌دهد که از این برنامه‌ها حمایت می‌کنیم ضمن اینکه نباید دنبال مچ‌گیری باشیم بلکه باید دنبال راهنمایی و حمایت از مسئولان باشیم.

لاریجانی با اشاره به ایجاد صندوق توسعه استان افزود: با ایجاد این صندوق زمینه برای توسعه استان فراهم می‌شود ضمن اینکه باید مشخص کنیم در این صندوق چه کاری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی در استان ضعیف است که باید از ظرفیت سازمان‌های توسعه‌ امیدرو و اپیدرو استفاده کرد.

رئیس قوه مقننه از اختصاص بودجه برای استان‌های کمتر برخوردار خبر داد و افزود: برای این استان‌ها مبلغی در بودجه اختصاص خواهیم داد.

وی با اشاره به ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: برای چند استان از جمله کهگیلویه و بویراحمد باید مشوق‌های صادراتی ایجاد می‌کنیم که در برنامه ششم این مشوق‌ها دیده می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نفت و گاز گفت: دو واحد پتروشیمی در این استان وجود دارد که به گفته مسئولان نیمه‌کاره است و وضعیت مطلوبی ندارد که از این واحدها نیز حمایت و در برنامه ششم این بخش را تقویت می‌کنیم.

وی با اشاره به افزایش خطوط اعتباری بانک‌های خارجی گفت: از این ظرفیت می‌توان برای پروژه پاتاوه به دهدشت و همچنین خط آهن یاسوج که هر دو زمینه‌ساز توسعه استان است استفاده کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه اختیارات شورای برنامه‌ریزی در کشور متمرکز شده، اضافه کرد: در شورای برنامه‌ریزی سهم طرح‌های استانی 30 درصد و برنامه‌های کشوری 70 درصد دیده شود چرا که برخی پروژه‌ها باید توسط مدیران کشوری حل شود.

وی در پایان تصریح کرد: توریسم و صنایع نفتی دو محور توسعه‌ استان است که در این بخش از سرمایه‌گذاری خطوط اعتباری استفاده خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.