عضو هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه، نظام اداری پرهزینه را مهمترین مانع برای توسعه کشور دانست و اصلاح این نظام را خواستار شد.

بزرگ کردن دستگاه اداری کشور بر اثر غفلت و نفوذ شکل گرفت/ نظام اداری پرهزینه مهمترین مانع توسعه کشور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام سیدحسن ابوترابی فرد روز پنجشنبه در دومین اجلاسیه کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری افزود: بزرگ کردن دستگاه اداری کشور یکی از اشتباهات بزرگی بود که در سال های گذشته بر اثر غفلت و نفوذ شکل گرفت و به مانع بزرگی در توسعه کشور تبدیل شد.

وی کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری را از اصول مهم کشورداری دانست و گفت: این نگاه در سال های گذشته در کشور وجود نداشت و ضروری است تا با کوچک کردن دستگاه اداری کشور این رویه غلط هرچه سریع تر اصلاح شود.

ابوترابی فرد با بیان اینکه کسب رضای الهی محور برنامه های کشور قرار گیرد، تصریح کرد: در نظر گرفتن رضای الهی و واگذار کردن بسیاری از امور کشور به مردم نقش مهمی در ارتقای بهره وری و ایفای صحیح مسئولیت ها نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این که نقشه راه کشور باید بر اساس نگاه توحیدی ترسیم شود، افزود: ایمان به خدا و قدرت بی نهایت حق بر اقتدار نظام می افزاید.

ابوترابی فرد در ادامه با تاکید بر الگوگیری از دوران هشت سال دفاع مقدس، تمام دستاوردهای نظام را مرهون این دوران دانست و اظهار کرد: اقتدار نظام، کسب پیشرفت های علمی و پزشکی، امنیت، حفظ تمامیت ارضی کشور، یکپارچگی و هویت یکدست از جمله این دستاوردها به شمار می رود.

وی با اشاره به خطبه امام حسین (ع) در هنگام حرکت از مکه به سوی کربلا گفت: کسب رضای الهی، حرکت مبتنی بر توحید، استقبال از شهادت و تحمل سختی و صبر در راه خدا از وجوه بارز فرازهای این خطبه است که نمونه های آن را در دوران هشت سال دفاع به خوبی مشاهده کردیم.

ابوترابی فرد، مقاومت اسلامی در لبنان، سوریه، یمن، عراق و بحرین را برگرفته از مقاومت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: شهدای دفاع مقدس آموزگاران درس شهادت طلبی و ایستادگی در برابر استکبار هستند.

عضو هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه با بیان اینکه رحمت خدا بر ملت ایران نازل شده است، افزود: امنیت، وحدت ملی، رهبری مدبرانه و هراس دشمن از کشور از وجوه رحمت های الهی است که در سایه دفاع مقدس بر ملت ایران نازل شده است.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب پرچم دار اسلام است که همگان باید زیر این پرچم قرار گیرند تا اقتدار و عظمت خود را حفظ کنیم.

چهارمحال و بختیاری 2 هزار و 437 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده و دارای هفت هزار و 53 جانباز و 526 آزاده است.
15 مهر سالروز سفر مقام معظم رهبری به چهارمحال و بختیاری و برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.