دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت که به رجب طیب اردوغان و نیروهایش اجازه مشارکت در عملیات آزادسازی موصل را نخواهیم داد.

دست رد عصائب اهل الحق به سینه ارتش ترکیه!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،  شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق امروز جمعه طی سخنانی گفت که نیروهای داوطلب مردمی در عملیات نظامی برای آزادسازی شهر موصل از چنگ داعش شرکت خواهند کرد.

وی در جمع دهها تن از هواداران خود در استان بابل گفت که به رجب طیب اردوغان و نیروهایش اجازه مشارکت در عملیات آزادسازی موصل را نخواهیم داد.

خزعلی افزود: نه اردوغان و نه طایفه النجیفی قادر نیستند از مشارکت نیروهای داوطلب مردمی در آزادسازی موصل جلوگیری کنند.

دبیرکل عصائب اهل الحق اظهار داشت: نیروهای داوطلب مردمی نقشه تجزیه موصل را خنثی خواهند کرد همانگونه که پیش از این نیز چنین طرحهایی را در الانبار و صلاح الدین خنثی کردند.

وی افزود: نیروهای داوطلب مردمی در موصل پیروز خواهند شد و در این شهر باقی خواهند ماند. ما به موصل خواهیم رفت و به اردوغان و نیروهایش اجازه نمی دهیم در نبرد موصل شرکت کنند زیرا موصل سرزمین و ناموس ما است و اردوغان بیگانه است.

کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند که مخالفت آنکارا با مشارکت حشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل، برخاسته از دخالت این کشور در امور داخلی عراق و سیاستهای سعودی‌ها است.

به عقیده این کارشناسان، دولت ترکیه با این اقدام خود در امور داخلی عراق مداخله می‌کند که این موضوع به‌ هیچ‌ وجه قابل‌ قبول نیست. ثانیاً این سیاست در راستای سیاست‌های فتنه انگیزانه عربستان قرار دارد.

گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (10 ژوئن) سال 1393 به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در 400 کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد.

چندین فاز عملیات آزادسازی موصل از فروردین ماه گذشته آغاز شده و از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی چندین روستا و منطقه را از دست تروریستهای داعشی آزاد کرده‌ و دهها تن از عناصر داعش از جمله سرکرده های این گروه تروریستی را به هلاکت رسانده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.