تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای اجرایی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب در خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان با همکاری و تعامل بیشتر وارد عمل شوند.

اقدام مشترک آستان قدس رضوی و کمیته امداد برای کمک به محرومان و مستضعفان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با رئیس و هیئت امناء کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) و یاران باوفایش اظهار داشت: در سیره و سلوک ائمه معصومین(ع) پس از عبودیت و بندگی خداوند، توجه به محرومان جایگاه ویژه ای دارد.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری پرچم نهضت خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان را برافراشته اند و وظیفه همه ماست تا با همدلی و هم افزایی در جهت گره گشایی از امور مردم و رفع مشکلات و دغدغه های آنان حرکت کنیم.
وی گفت: البته همه اجزای دولت نیز بایستی با این انگیزه و اندیشه به یاری محرومان و مستضعفان بشتابند و با پیاده کردن اقتصاد مقاومتی زمینه ایجاد اشتغال پایدار و کارهای زیربنایی و اصولی را فراهم نمایند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کارهای قابل تقدیری توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است، اظهار داشت: در سالهای اخیر نیز کارهای شایسته ای مانند وام مسکن و جهیزیه انجام شده که توانسته به ازدواج و سامان یافتن جوانان کمک کند.
وی با تاکید بر لزوم توسعه کمی و کیفی خدمات به محرومان و مستضعفان اظهار داشت: آستان قدس رضوی اولویت خود را در محرومیت زدایی ابتدا در مشهد و استان های خراسان متمرکز کرده و با عنایت حضرت امام رضا(ع) در مراحل بعدی ان شاءالله به استان هایی مانند سیستان و بلوچستان خواهیم رسید.
آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: در کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه شناسایی نقاط محروم و آسیب پذیر مطالعات خوبی صورت گرفته که از منابع اطلاعاتی آن، برای کمک رسانی به اقشار محروم استفاده خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل سازنده و اثربخشی که در مجموعه آستان قدس رضوی و کمیته امداد حضرت امام(ره) شکل گرفته شاهد رفع هرچه بیشتر محرومیت و خدمت شایسته به مردم عزیز ایران اسلامی باشیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این دیدار ضمن تقدیر از همکاری آستان قدس رضوی در دوران تصدی مسئولیت آیت الله رئیسی، اظهار داشت: مفتخریم اعلام نماییم که امروز هر مددجوی کمیته امداد که به مشهد مقدس مشرف می شود، حتما یک وعده را مهمان خوان پربرکت امام رضا(علیه السلام) در مهمانسرای حضرت می‌شود و شرایط تشرف و بهره مندی مددجویان از فضای قدسی حرم مطهر بسیار تسهیل شده است.
مهندس پرویز فتاح تصریح کرد: بین مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) و آستان قدس رضوی تفاهم نامه های متعددی امضاء شده و با عنایت حضرت امام رضا(ع) پس از ورود آستان قدس به حیطه خدمت رسانی به محرومان، افق های ما برای خدمت رسانی بسیار توسعه یافته است.
در پایان این دیدار یکی از مددجویان کارآفرین کمیته امداد امام خمینی(ره) یک جلد قرآن نفیس که با خط نسخ عربی به نگارش درآورده است را به آستان قدس رضوی اهداء کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.