کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک ریو همچنان در پیچ و خم تصمیم‌گیری برای تعیین زمان و مکان عمل جراحی و درمان قطعی مصدومیتش است.

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران در بلاتکلیفی

به گزارش قدس آنلاین، رضا یزدانی اوایل سالجاری و چند ماه مانده به بازیهای المپیک در حین تمرینات شخصی خود در زادگاهش به شدت از ناحیه آشیل پا مصدوم شد که این اتفاق تلخ و ناگوار به ناکامی او در ریو انجامید. او که با اراده‌ای مصمم و پای مصدوم، سخت‌ترین تمرینات آماده‌سازی پیش از المپیک را به جان خرید در نهایت با دست خالی از برزیل بازگشت تا این بار هم ثابت شود، مدال المپیک، قسمت او و ویترین افتخاراتش نبود.

به هر حال با بسته شدن پرونده المپیک برای کاپیتان تیم ملی، مرحله جدیدی از روند درمان او آغاز و در نهایت قرار شد یزدانی با هماهنگی فدراسیون کشتی و فدراسیون پزشکی ورزشی، پای خود را به تیغ جراحان بسپارد. سنگینی و پیچیدگی جراحی آشیل پا باعث تا کمیته‌‎ای ویژه تشکیل و تصمیم اتخاذ شود تا او در ایران یا آلمان تحت عمل جراحی قرار گیرد.

هر چند گفته می شود اگر یزدانی در آلمان جراحی کند با نتایج بهتر و ریسک کمتری در روند درمانی روبرو خواهد بود، اما برخی مسایل و مشکلات تا به امروز مانع تصمیم قطعی او برای اعزام به آلمان شده است. به گفته برخی نزدیکان یزدانی، هرینه جراحی او در آلمان، حداقل حدود ۱۰ هزار دلار است که البته او بعد از جراحی باید دوماه در این کشور بماند تا پروسه درمانش تکمیل شود. مطمئنا حضور دوماهه یزدانی در این کشور نیز هزینه‌های سنگینی در بر خواهد داشت.

همین موارد باعث شده تا یزدانی همچنان با اما و اگرهایی فراوانی برای تصمیم به جراحی در ایران یا آلمان قرار گیرد، چراکه مصدومیت او خارج از اردو و در حین تمرینات شخصی حادث شده و همین مساله، تامین هزینه‌های درمان از سوی فدراسیون های مذکور را با مشکل روبرو کرده است. البته از گوشه و کنار خبر می رسد، فدراسیون کشتی، کاپیتان عنوان‌دار خود را تنها نگذاشته و وعده داده تا حد امکان در تامین این هزینه‌ها به او کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.