قدس آنلاین- بیرجند:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 4 هزار صنعتگر صنایع دستی در استان وجود دارد گفت: در این راستا با کمک تولیت آستان قدس رضوی مقرر شده است در مشهد بازارچه‌ای برای فروش صنایع دستی به صورت رایگان در اختیار استان قرار گیرد.

 4 هزار صنعتگر و تولیدکننده صنایع دستی در خراسان جنوبی وجود دارد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، حسن رمضانی در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی حوزه میان بخشی است که گردشگری و صنایع دستی در آن حفظ می‌شود و رونق می‌گیرد و خوشبختانه در خراسان جنوبی شاهد رونق گردشگری هستیم.

وی با اشاره به افزایش پروازهای چارتری در استان یادآور شد: در این راستا به دنبال این هستیم با کمک دفاتر مسافرتی پرواز چارتری تهران و کیش نیز انجام شود.

رمضانی اظهار داشت: در حال حاضر قنات بلده فردوس و کویر دهسلم نهبندان در فهرست آثار جهانی ثبت شده است و به دلیل دست نخورده بودن کویر دهسلم حتی بسیاری از تورهای ورودی از کرمان در این منطقه اسکان می‌یابند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: امسال در نوروز 95 مجموعه فروش صنایع دستی استان 500 میلیون تومان بوده است که این موضوع به علت حضور هنرمندان و صنعتگران در نمایشگاه‌های سراسر بوده است.

رمضانی بیان کرد: از سال 89 در استان نمایشگاه صنایع دستی وجود نداشته است که امسال در آذر ماه نمایشگاه صنایع دستی برگزار می‌شود و در این نمایشگاه از استانهای مختلف کشور نیز حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 4 هزار صنعتگر صنایع دستی در استان وجود دارد گفت: در این راستا با کمک تولیت آستان قدس رضوی مقرر شده است در مشهد بازارچه‌ای برای فروش صنایع دستی به صورت رایگان در اختیار استان قرار گیرد.

رمضانی با اشاره به بررسی مشکلات تأمین آب هتل بزرگ "کوهستان" و هتل "بند دره" تصریح کرد: هتل کوهستان بخش زیادی از نیازهای شهرستان بیرجند را انجام می‌دهد در حالی که آب این هتل با تانکر تأمین می‌شود و هتل بند دره نیز مشکل آبگیری دارد. بنابراین در این راستا باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کویر فضایی برای بازدید از گردشگران است و فصل گردشگری از کویر از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود افزود: از اواخر شهریور ماه 3 تور اروپایی از استان خراسان جنوبی بازدید کردند و تا 15 آبان ماه نیز 2 تور دیگر از کشورهای فرانسه و آلمان از استان بازدید خواهند کرد که این امر نشان از حرکتی رو به رشد گردشگری در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه بوم‌گردی از استانهای خوب کشور است بیان کرد: در حال حاضر 20 واحد بوم‌گردی در استان در دست تجهیز است و 850 میلیون تومان اعتبار از صندوق کارآفرین امید به این واحدها اختصاص داده شده است.

رمضانی تصریح کرد: در حال حاضر در تمام شهرهای استان واحد بوم گردی فعال است و راه چاره برای جذب گردشگر، تجهیز واحدهای بوم‌گردی است که به رونق جذب گردشگر کمک می‌کند.

وی از ایجاد طراحی و ساخت و سازهای شیروانی رنگی در روستاهای استان گلایه کرد و خاطرنشان کرد: در این راستا دستگاه‌های اجرایی در طراحی ساخت منازل به خصوص در روستاها بیشتر دقت کنند تا شکل این طراحی‌ها به شکل بومی منطقه لطمه نزند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.